HTML-sitemap
📅 Sidst opdateret 5. oktober 2025
Indlæg
- Velkommen til min blog om søgemaskineoptimering (23. september 2010)
- Søgemaskineoptimering af Joomla CMS (23. september 2010)
- Identificer dine besøgendes hensigt (23. september 2010)
- Søgemaskiner og semantik (24. september 2010)
- Opnå forøget synlighed i søgeresultaterne (1. november 2010)
- Google og Rich Snippets i webshops – sådan startede det (og sådan står det til i dag) (3. november 2010)
- Google kommandoer (søgeoperatorer) & SEO (4. januar 2011)
- Proaktiv Reputation management og linkbuilding, på en gang (24. januar 2011)
- Genoptagelse i Google (24. januar 2011)
- Googles farmer-update (Panda) (7. marts 2011)
- Vejen til en naturlig linkprofil (27. marts 2011)
- Styrk dine eksisterende links (7. april 2011)
- Danske affiliate-sites ramt af gal Panda? (8. maj 2011)
- Tre hurtige SEO tips (25. juni 2011)
- Google+ lanceret – Social søgemaskine anno 2011 (29. juni 2011)
- Forfatterskab i Google – Sådan bruger du rel=”author” (30. juni 2011)
- 7 gode råd til din linkbuilding (12. august 2011)
- SEO anno 2011/2012 (12. september 2011)
- Anonyme Google søgninger direkte i din browsers adressefelt (14. september 2011)
- Joomla 1.5 duplicate content killer plugin (16. september 2011)
- Spor Tweets, synes godt om, Linkedin likes og +1 i Analytics (6. oktober 2011)
- 4 Hurtige, stærke og nemme links (7. november 2011)
- SEO-tekster (16. november 2011)
- Falske webshops truer julehandlen (19. december 2011)
- Søgeord i domænenavnet (23. december 2011)
- Exact match domains (23. december 2011)
- 20 tips til dine META Descriptions (27. januar 2012)
- Derfor bør du linke ud! (7. februar 2012)
- Link-bait – sådan gør du i praksis (16. marts 2012)
- Gør det nemt at linke til dig (14. maj 2012)
- Hjælp webmastere og få links retur (16. juli 2012)
- Noindex, nofollow, canonical og disallow (20. juli 2012)
- Sådan banker du Googles Panda (24. august 2012)
- Sådan banker du Google Penguin (24. august 2012)
- AuthorRank (9. november 2012)
- Sådan bruger du indholdsbaseret markedsføring som et SEO-værktøj (24. april 2013)
- Derfor findes der så få Google Penguin recovery-cases (7. juni 2013)
- Relevante links og mere eksponering med informationssider (17. juli 2013)
- Tier 2 301 linkbait a la carte (13. november 2013)
- Den Perfekte Linkprofil – Min præsentation fra Digital Markedsføring 2013 (26. november 2013)
- Klassisk ‘Duplicate Content’-problematik med løsningsforslag (10. december 2013)
- 7 SEO-myter (12. december 2013)
- 6 linkbuilding myter (19. december 2013)
- Betalt + organisk – Får du nok? (27. marts 2014)
- Intern linkstruktur (4. april 2014)
- Et dyk ned i Dive.in’s Google-penalty (28. april 2014)
- Korrekt brug af Disavow-værktøjet til fjernelse af linkspam (2. maj 2014)
- Google Panda version 4.0 (23. maj 2014)
- Har produkt og kategoritekster indflydelse på hinandens rankings? (28. august 2015)
- Sådan blokerer du for indeksering i søgemaskinerne (31. august 2015)
- Sådan vurderer du om et link er din tid værd (3. september 2015)
- Hreflang-tag (15. september 2015)
- Vægter søgeord i header-tags højere end søgeord i kursiv, fed og understreget? (30. september 2015)
- Udnyt dine relationer i dit linkbuilding arbejde (8. oktober 2015)
- Billeder og CDN kan være en farlig kombination (8. december 2015)
- Se mit oplæg fra Digital Markedsføring 2015: Fremtidens SEO (12. januar 2016)
- Google Panda – Alt det nye og spændende! (22. januar 2016)
- Google ude efter bloggere og deres sponsorer (14. marts 2016)
- Google & links – nu og i fremtiden (4. juli 2016)
- Målrettede AdWords-annoncer med Customer Match & Similar Audiences (5. juli 2016)
- Googles Phantom opdatering (10. august 2016)
- Kuratering af indhold – Content Curation (19. august 2016)
- Alle 3xx Redirects overfører nu fuld PageRank (Linkpopularitet) ved migrering til https (26. august 2016)
- Mobile-first indekset rulles stille ud (14. november 2016)
- Varians i søgeresultaterne – QDD (Query Deserves Diversification) (5. december 2016)
- Det nye mobilformat i Google: Accellerated Mobile Pages ⚡ (13. december 2016)
- Forventinger og tendenser: Sådan opnår du succes i søgeresultaterne i 2017 (23. december 2016)
- Intern linkstruktur: Skal du bruge absolutte eller relative URLs? (7. februar 2017)
- Intern Linkstruktur: Orphan Pages (7. marts 2017)
- Tabuleret indhold og fold ud/læs mere bokse i forhold til SEO (13. marts 2017)
- Intern linkstruktur: HTML Sitemaps (28. marts 2017)
- Håndtering af PDF-filer i forhold til SEO (10. april 2017)
- Fred – Googles Fred opdatering (11. maj 2017)
- Er arbejdet med udløbne domæner virkelig tiden værd? (11. august 2017)
- Hvor lang tid skal en 301 omdirigering stå? (12. oktober 2017)
- Hvad er Googles Rankbrain og hvordan fungerer den? (12. december 2017)
- Organiske sitelinks (16. januar 2018)
- Intern linkstruktur – Redirect-chains (12. marts 2018)
- Sådan håndterer du sidenummereringsresultater / pagineringssider (18. april 2018)
- Du skal ikke kun have links med en høj “domæneautoritet” (8. juni 2018)
- Sådan søgemaskineoptimerer du billeder (8. august 2018)
- YMYL-websites “Your Money or Your Life” (22. august 2018)
- Hvad er E-A-T og hvorfor har du brug for det? (28. august 2018)
- Hvor stor værdi har links i artikler, der linker til mange andre websites? (3. oktober 2018)
- Hvad er HSTS og hvorfor bør du bruge det? (18. december 2018)
- Det nye Search Console – Gennemgang af dækningsoversigten (9. januar 2019)
- Til Google dance i Googleplex (9. januar 2019)
- Intern linkstruktur: Derfor skal der kun være få kliks til dine vigtigste sider på dit website (18. januar 2019)
- Søgemaskiner og sociale mediers teknologiske indvirkning på spredningen af fake news (25. marts 2019)
- Søgemaskineoptimering af one-page websites (2. april 2019)
- Derfor skal du genetablere brudte indgående links (broken backlinks) (26. april 2019)
- Der er intet der hedder domæneautoritet, men derimod sidestyrke/sideautoritet (29. juli 2019)
- Forsidens linkstyrke er ikke at finde på undersider – Overvej dine linkindkøb! (1. august 2019)
- Lever dine landingssider op til brugernes forventninger? (22. oktober 2019)
- Accelerer dine billeder med WebP billedformatet ⚡ (28. oktober 2019)
- Alt du skal vide om de seneste ændringer til nofollow-tagget: rel=”sponsored” og rel=”ugc” (29. oktober 2019)
- Sådan genetablerer du tabt ekstern linkværdi uden værktøjer (28. februar 2020)
- Såden får du indekseret nyt indhold med det samme (12. marts 2020)
- Værdien af URL-mentions vil stige (Implied links) (15. maj 2020)
- Størrelsen betyder noget! (SEO af store websites) (20. oktober 2020)
- Hvad er kumulativt layoutskifte? (CLS) og hvorfor er det så vigtigt? (9. november 2020)
- Hvad er Largest Contentful Paint? (LCP) og hvorfor er det så vigtigt? (17. november 2020)
- Search Console som placeringstjekker? (4. juni 2021)
- Derfor vises dine udvidede uddrag ikke i Googles resultater (19. august 2021)
- Top-5 er det nye top-10 i de organiske søgeresultatsider (31. august 2021)
- Google omskriver i større stil title-tags (3. september 2021)
- The return of AuthorRank? Google tilføjer anbefaling om brugen af author.URL-ejendomme for at identificere forfattere (13. september 2021)
- YouTube SEO – Sådan optimerer du dine videoer til større eksponering (27. september 2021)
- Bør du benytte brugerskabt indhold på dit website? UGC (User Generated Content) (26. januar 2022)
- Sådan arbejder du med FAQ-Schema (8. februar 2022)
- Desktop, tilføjet til Sideoplevelse i Googles Search Console (24. februar 2022)
- Større URL-ændringer er en udfordring for Googlebot – overvej dem nøje! (3. marts 2022)
- Korrekt brug af paginering ift. SEO 2022 (10. marts 2022)
- Gensidigt linkbytte – Hjælper det eller skader det din SEO? (28. marts 2022)
- Googlebot er lang tid om at genindeksere billeder (25. april 2022)
- Sådan får du mere linkværdi overført til en specifik side fra en enkelt artikel (2. juni 2022)
- Sådan får du mest muligt ud af et expired domain – Linkbuilding med udløbne domæner (8. juni 2022)
- Google’s Payday-algoritme (3. februar 2023)
- Brødkrummer – Påvirker de din synlighed og hvad kan de bruges til ift. SEO? (18. april 2023)
- Optimal brug af ankertekster til interne links – Lær om de forskellige typer af ankertekster og hvordan du kan anvende dem effektivt (24. april 2023)
- Udvander du dine søgeord? Sådan øger du relevansen af vigtige sider på dit website (23. maj 2023)
- Betydningen af trailing slash (/): Et must-have i sin URL-atruktur? (7. juni 2023)
- Navngivning og Formatering af URLs for Bedre SEO (12. juni 2023)
- Interaction to Next Paint (INP) – Den nye Core Web Vital (27. juni 2023)
- Google Free Listings – Produktlistninger – Gratis annoncer i SERPs (3. juli 2023)
- Tier linkbuilding (16. august 2023)
- Lokal SEO – Placeringer for lokale virksomheder (11. september 2023)
- Parasit-SEO – Kontroversiel men effektiv taktik (14. september 2023)
- Tekstlinks og UX: Brugervenlighed og SEO på en gang (18. september 2023)
- Søgeintentioner: Kender du dem alle? To nyere søgeintentioner du skal have styr på (19. september 2023)
- Link Whisper – Automatiske interne links til WordPress- og Shopify-sider (21. september 2023)
- Google Merchant Center Next (25. september 2023)
- Anmeldelse af SE Ranking (26. september 2023)
- Sådan blokerer du for AI-Crawl – Men bør du overhovedet? (3. oktober 2023)
- Hunter.io anmeldelse – Linkbuilding outreach værktøj (4. oktober 2023)
- Hvad er Scrollspy navigation? Og fungerer det SEO-mæssigt? (11. oktober 2023)
- Sådan blokerer du for linktrackers og skjuler dine links for dine konkurrenter (23. oktober 2023)
- Zero-click søgninger (27. oktober 2023)
- PageRank forklaret (16. november 2023)
- Interne Links: Skab en naturlig balance for optimale resultater (27. november 2023)
- Sådan kan synonymer forbedre dine placeringer i søgemaskiner (6. december 2023)
- Long-tail søgeord og søgefraser (6. december 2023)
- Googles Shoppinggraf (20. december 2023)
- Ny produktsøgefunktion baseret på shoppinggrafens data (28. december 2023)
- Googles Vidensgraf (Knowledge Graph) (4. januar 2024)
- Googles Linkgrafer (8. januar 2024)
- Google Hummingbird (12. januar 2024)
- Google Pigeon – Den store lokale søgealgoritmeopdatering (17. januar 2024)
- Google Bert (21. januar 2024)
- Sådan får du dine videoer ud i søgeresultaterne – Se de nye krav for visning af video i SERP (23. januar 2024)
- Googles Mobile Friendly Update (24. januar 2024)
- Googles SpamBrain – Til krig mod spam i søgemaskinerne (24. januar 2024)
- Googles Helpful Content Updates (Og deres Helpful Content System) (25. januar 2024)
- Search Generative Experience – Googles SGE, AI ovenpå SERPs (2. februar 2024)
- Hvad er maskinlæring? (2. februar 2024)
- Hvad er dyb læring? (4. februar 2024)
- Forstå forskellen mellem dyb læring og maskinlæring (5. februar 2024)
- TikTok som søgemaskine (6. februar 2024)
- Sådan håndterer du interne 3xx URLs (8. februar 2024)
- Hvor langt skal mit indhold være for at rangere 1 i Google? (20. februar 2024)
- Produktvarianter Schema Mark up – Product Variant (21. februar 2024)
- Optimering af ‘People Also Ask’: Påvirk din målgruppes kunderejse fra allerførste søgning (12. marts 2024)
- Hvad er ChatGPT? (30. april 2024)
- Stock-billeder, AI-billeder og autentiske billeder – hvad er bedst for din SEO? (1. maj 2024)
- Hvad er Google Gemini og hvordan bruger du det? (7. maj 2024)
- Hvad er ChatGPTs kodefortolker? (Code Interpreter) (7. maj 2024)
- Sådan bruger du Reverse Image Search til at opnå backlinks (21. maj 2024)
- Hvad har vi lært om links og linkbuilding fra Google-lækket? (17. juni 2024)
- Vil ChatGPT/SearchGPT overtage søgemarkedet for Google og andre søgemaskiner? (26. august 2024)
- Search Experience Optimization (SXO) (27. august 2024)
- OSO – Organic Search Optimization (29. august 2024)
- Programmatic SEO: Skalérbar SEO (13. september 2024)
- Information Gain – Bliv belønnet for ny viden eller perspektivering (19. september 2024)
- Henrik Bondtofte – tidligere Bondtofte & Co / Obsidian Digital (31. oktober 2024)
- Google AI Overviews – Status og udvikling (5. november 2024)
- Googles Navboost-algoritme (12. november 2024)
- Reinforcement learning (Forstærkningslæring) (21. november 2024)
- Hvad er kunstige neurale netværk (KNN), og hvordan fungerer de? (21. november 2024)
- Introduktion til Naturlig Sprogbehandling (NLP) – Hvordan AI lærer at forstå os (21. november 2024)
- Hvad er kunstig intelligens? (22. november 2024)
- Sidetitler i 2025 – Sådan skaber du optimerede titler (2. januar 2025)
- Hvorfor webtilgængelighed er vigtigt for din synlighed (7. januar 2025)
- Pas på datablindhed i din linkbuilding: Google ser mere, end værktøjerne gør (18. januar 2025)
- Negativ SEO – Google siger, det ikke virker, virkeligheden siger noget andet (28. marts 2025)
- Adversarial Pogo-Sticking (8. april 2025)
- Query Counting – En bedre metode til at måle SEO-vækst (28. april 2025)
- Sådan får du maksimal SEO-effekt ud af IngenCO2-certifikaterne (28. april 2025)
- Sådan tracker du AI-trafik i GA4 (6. maj 2025)
- Bazoom – Platform hvor du nemt kan købe links (7. maj 2025)
- Mærkeordninger og CSR-initiativer i linkbuilding – Virker det, og skal du gøre brug af det? (16. maj 2025)
- AI tilstand (AI Mode) – Når søgemaskinen bliver svaret (22. maj 2025)
- GenAI Shopping (25. maj 2025)
- AI-citater og misinformation: Når AI lægger ord i munden på dig (7. juni 2025)
- AI opfinder links til dit site – og sender dem direkte til dine 404-sider (9. juni 2025)
- Sådan laver du automatiske alt-tekster med Screaming Frog og LLM-integration (4. juli 2025)
- Dwell time og kliksignaler – Er dwell time det vigtigste signal af dem alle? (8. juli 2025)
- Hvad er Perplexity AI? (14. juli 2025)
- Derfor er React og Next.js den stærkeste tech stack til SEO og moderne websites (7. august 2025)
- Hvorfor jeg har droppet WordPress som frontend – og hvorfor React (Next.js) er fremtiden (8. august 2025)
- Google Core Updates – Den komplette guide (2018–2025) (2. september 2025)
- Er det vigtigt ift. SEO, at udgive nyt indhold? (27. oktober 2025)
- SEO handler ikke om at rangere, men om at konvertere (27. oktober 2025)
Sider
- Om (23. september 2010)
- Kontakt (23. september 2010)
- Google-optimering (17. april 2012)
- Online reputation management (21. april 2012)
- Cookie- og privatlivspolitik (2. maj 2013)
- Artikler (11. december 2013)
- Ordbog (19. december 2013)
- CTR – Click Through Rate (18. december 2013)
- Ankertekst (18. december 2013)
- PPC – Pay Per Click (18. december 2013)
- Afvisningsprocent (Bouncerate) (31. maj 2014)
- Artikelkataloger (31. maj 2014)
- Kommentarlinks (31. maj 2014)
- Linkkataloger (31. maj 2014)
- Knowledge-Graph (31. maj 2014)
- Indeksering (17. august 2015)
- Nofollow link (3. september 2015)
- Linkwheel (15. september 2015)
- Alt-koder (12. august 2016)
- Search Engine Promotion (13. august 2016)
- Black Hat (13. august 2016)
- 301 Redirect (17. august 2016)
- 302 Redirect (17. august 2016)
- Fejl 500 (15. oktober 2016)
- CPA / PPA – Cost Per Action / Pay Per Acquisition (16. november 2016)
- URL (1. juni 2017)
- 406-error not acceptable (4. september 2017)
- 410-gone – 410 fejlkode (4. september 2017)
- 408 Request Timeout (4. september 2017)
- Cloaking (3. oktober 2017)
- Splog (3. oktober 2017)
- Gæsteblogging (8. oktober 2017)
- eCPM (14. december 2017)
- EPC – Earnings Per Click (14. december 2017)
- Døde links (14. december 2017)
- KPI (29. januar 2018)
- ROAS – Return On Advertising Spend (29. januar 2018)
- SEM – Search Engine Marketing (29. januar 2018)
- Yahoo! (30. januar 2018)
- Søgeordstæthed (30. januar 2018)
- CPM – Hvad er CPM? Cost Per Mille eller Cost Per Thousand (9. januar 2019)
- Trust – Trustrank (14. januar 2019)
- IP Diversitet og IP subsets (14. januar 2019)
- Favicon (24. juni 2019)
- Digital Marketing (24. juni 2019)
- Cookies (24. juni 2019)
- Push markedsføring (29. juli 2019)
- Googlebot (29. juli 2019)
- HTML-redirect (14. august 2019)
- Canonical tag (22. august 2019)
- SERP (4. november 2019)
- Nøgleord (4. november 2019)
- Keyword (4. november 2019)
- Søgeord (3. marts 2020)
- Backlinks (25. april 2020)
- Konverteringsrate (25. april 2020)
- Sitemap (29. april 2020)
- Meta-beskrivelse (Meta-description) (29. juni 2023)
- Tid brugt på websitet (Time on Site) (29. september 2023)
- Pogosticking (29. september 2023)
- Sidevisninger (29. september 2023)
- Random Surfer Model (16. november 2023)
- Seed søgeord (9. januar 2024)
- Redirects (Omdirigeringer) (3. oktober 2024)
- HTTP statuskoder (3. oktober 2024)
- XML-Sitemaps (7. oktober 2024)
- Presse (18. marts 2014)
- Oplæg (28. maj 2014)
- Video (28. maj 2014)
- Nyhedsbrev (17. marts 2017)
- Tak for din tilmelding (Linkbog) (3. januar 2019)
- Seedster (10. januar 2019)
- SEODay (10. januar 2019)
- Marketing Camp (10. januar 2019)
- Digital Markedsføring Holstebro (10. januar 2019)
- Google Succes Online (10. januar 2019)
- SEO rådgivning (6. februar 2019)
- Klikbaseret annoncering (26. juni 2019)
- Reputation management (26. juni 2019)
- Strukturerede data (26. juni 2019)
- Søgemaskiner (26. juni 2019)
- SEO artikler (26. juni 2019)
- On-page SEO (4. marts 2020)
- Hvordan fungerer crawling? (5. marts 2020)
- Sådan fungerer en søgemaskine (9. marts 2020)
- Off-page SEO (13. marts 2020)
- Referencer (17. april 2020)
- Ordbog (23. februar 2022)
- Bøger (28. juni 2023)
- Værktøjer (21. september 2023)
- PodCast (29. september 2023)
- Google algoritme opdateringer (21. januar 2024)
- Googles grafteorier (30. januar 2024)
- Søgemaskineoptimering (31. januar 2024)
- Forside (2. februar 2024)
- Ydelser (13. februar 2024)
- Søgeoptimering (28. februar 2024)
- Annoncering (26. september 2024)
- Linksalg (10. februar 2025)
- Information til sprogmodeller og AI-crawlere (4. maj 2025)
- AI ydelser (13. maj 2025)
- HTML-sitemap (5. oktober 2025)