SEO artikler
Vil du lære om SEO? Så er det her du skal læse med! Konkrete og lavpraktiske råd omkring SEO, baseret på egen erfaring, læs med her og nå nye højder med dit website!
Googles Navboost-algoritme
I begyndelsen af maj 2024 så vi et massivt læk af Google-dokumenter, som afslørede mange af de algoritmer og systemer, der ligger til grund for Googles søgemaskine. Disse dokumenter gav et hidtil uset indblik i Google. Jeg har tidligere behandlet alt, der handlede om...
Google AI Overviews – Status og udvikling
AI er ikke noget nyt fænomen i Googles økosystem. Faktisk har Google brugt AI i over et årti, men brugen af generativ AI og særligt synligheden af det for slutbrugeren er eksploderet, efter at Google har introduceret AI Overviews i deres søgeresultater på udvalgte...
Information Gain – Bliv belønnet for ny viden eller perspektivering
Google fik i 2022 godkendt et patent om "Information Gain", som de oprindeligt ansøgte om i 2018, og som potentielt set har ændret og kan ændre den måde, vi arbejder med SEO på. Patentet fokuserer på at belønne indhold, der tilfører helt ny viden og prøver at udregne,...
Programmatic SEO: Skalérbar SEO
Verden inden for SEO udvikler sig hele tiden, og en af de mest interessante tendenser lige nu er Programmatic SEO. No-code og low-code værktøjer kombineret med generativ AI for at skabe indhold i stor skala. Hvad er Programmatic SEO? Programmatic SEO er et begreb, man...
OSO – Organic Search Optimization
SEO har i årtier været det bærende fundament for mange websites' online synlighed, men i takt med at søgemarkedet og informationsmarkedet ændrer sig, har vi set en lille ny i klassen ved navn OSO, eller Organic Search Optimization – en slags revolution af SEO, drevet...
Hvad har vi lært om links og linkbuilding fra Google-lækket?
Du har helt sikkert hørt det: der er blevet lækket en stor mængde informationer fra Google, som også indeholder informationer fra det organiske Google. Her får vi et indblik i de mekanismer, der ligger bag PageRank og andre linkrelaterede faktorer, der påvirker et...
Sådan bruger du Reverse Image Search til at opnå backlinks
Billeder spiller en vigtig rolle på Internettet, og herudover kan du udnytte dem til din fordel, blandt andet når du skal bygge backlinks. En effektiv metode er reverse image search, som kan hjælpe dig med at identificere, hvor dine billeder bliver benyttet rundt...
Stock-billeder, AI-billeder og autentiske billeder – hvad er bedst for din SEO?
Google har tidligere udtalt sig om brugen af stock-billeder i forhold til organisk ranking, men siden da er der kommet en ny form for billeder til, nemlig AI-skabte billeder. Men hvad er egentlig bedst at benytte for optimal synlighed i de organiske søgeresultater?...
Optimering af ‘People Also Ask’: Påvirk din målgruppes kunderejse fra allerførste søgning
I et forsøg på hurtigere svar på enkle spørgsmål, har funktionen ’Folk spørger også om’ eller ’People Also Ask’ vundet frem i Googles SERPs. Funktionen viser en række relaterede spørgsmål baseret på den oprindelige søgeforespørgsel. Ved at integrere PAA i din...
Produktvarianter Schema Mark up – Product Variant
I 2022 udvidede Google understøttelsen af strukturerede data til produkter, hvilket muliggjorde forbedringer af produktoplevelserne i Google Søgning. Dernæst tilføjede de i 2023 understøttelse for strukturerede data om forsendelse og returneringer, og nu er de atter i...