af Henrik Bondtofte | jul 14, 2025 | A.I, Perplexity
Perplexity er det, man kalder en “answer engine” – det vil sige: hverken en almindelig søgemaskine eller bare en LLM. Du får hurtige svar på det, du spørger om, uden at skulle bladre rundt i en masse søgeresultater. AI-opsummering – skrevet af Henrik Bondtofte,...
af Henrik Bondtofte | jul 8, 2025 | On-page SEO, SEO
Vi har i mange år vidst, at Google benyttede sig af klik-data til at justere deres søgeresultater, og at tendensen har været stigende. Det fik vi også bekræftet i det store Google læk sidste år, hvor det kom frem, at Google målte på flere forskellige typer af kliks og...
af Henrik Bondtofte | jul 4, 2025 | A.I, ChatGPT, Gemini, On-page SEO, SEO
Alt-tekster er et ofte overset element inden for søgemaskineoptimering. Alt-tekster er beskrivende tekster til dem, der ikke kan afkode et billede visuelt, og derfor bruger Google også alt-teksterne til at forstå billedets kontekst. AI-opsummering – skrevet af Henrik...
af Henrik Bondtofte | jun 9, 2025 | A.I, ChatGPT, Gemini, Perplexity
AI-værktøjer som ChatGPT, Perplexity og Gemini sender trafik til dit site, men nogle gange til sider, du aldrig har lavet. Det sker, enten fordi de hallucinerer og opfinder links, eller fordi de genbruger gamle eller døde URL’er. Det er ikke din fejl, men det er...
af Henrik Bondtofte | jun 7, 2025 | A.I, ChatGPT, Gemini, Perplexity, Tracking
AI-modeller hallucinerer. De opfinder citater, historier og ekspertudtalelser og kan tilskrive dem dig, din virksomhed eller dit brand, også selvom du aldrig har sagt det eller skrevet det nogen steder. Du er nu kilde til noget, du reelt aldrig har udtalt. En reel...
af Henrik Bondtofte | maj 25, 2025 | A.I, Google algoritme opdateringer, SEO, Shopping, Søgemaskiner
Under Googles I/O 2025 introducerede Google som bekendt en lang række imponerende nye AI-baserede funktioner i Search, heriblandt AI Mode, der allerede er beskrevet her på bloggen. En anden funktion, der også blev lanceret, og som potentielt er mindst lige så...
af Henrik Bondtofte | maj 22, 2025 | A.I, Gemini, Google algoritme opdateringer, SEO, Søgemaskiner
I denne uge fandt Google I/O 2025 sted, og vi blev vidne til en af de største annonceringer i Googles historie, ikke nødvendigvis teknisk, men strukturelt. Google introducerede en ny måde at søge på, AI Mode, hvor brugeren ikke længere bliver mødt af de klassiske blå...
af Henrik Bondtofte | maj 16, 2025 | Linkbuilding, SEO
CSR-sites har i mange år været en let genvej til links, med en relativt høj autoritet. Medierne er mange, og mulighederne går fra reelle initiativer til mere eller mindre tvivlsomme “initiativer”. I denne artikel gennemgår jeg CSR-linkbuilding som en taktik og om,...
af Henrik Bondtofte | maj 7, 2025 | Linkbuilding, SEO
Hvis du har arbejdet med SEO i mere end ti år, så vil du også huske dengang, linkbuilding var lidt som en sortbørshandel. Det var ikke noget, man talte for højt om, hvilket gjorde markedet for handel med links svært at gennemskue. For lad os bare være ærlige, der har...
af Henrik Bondtofte | maj 6, 2025 | A.I, ChatGPT, SEO, Tracking
Alle snakker om AI-trafik og om hvor meget den kommer til at fylde i dine besøgsstatistikker. Selvom der stadig ikke findes en uniform måde at få al data på, kan du stadig få et lille indblik i noget af den trafik, der bliver leveret til dit website fra de forskellige...
af Henrik Bondtofte | apr 28, 2025 | Linkbuilding, SEO
Google er blevet forelsket i linkautoritet igen, og ikke bare i små dryp, men hele arsenalet. Det betyder, at forskellige ældre linkbuilding-strategier igen har en markant betydning for dine placeringer i søgeresultaterne. En mærkeordning, jeg selv var glad for...
af Henrik Bondtofte | apr 28, 2025 | SEO, Tracking
De fleste, der arbejder aktivt med SEO, tracker stadig deres fremskridt på samme måde, som de gjorde for 10 år siden. Ændringer bliver udført på en side, der bygges links, og indhold optimeres, men resultaterne måles ud fra foruddefinerede opsatte keywords i et rank...
af Henrik Bondtofte | apr 8, 2025 | Black Hat, SEO
Vi bliver hele tiden klogere på, hvordan brugeradfærd påvirker rankings i Googles søgeresultater, særligt efter det store læk fra Google Content Warehouse API sidste år gav os dyb indsigt i, hvor meget de rent faktisk lytter til brugersignaler. Google kigger på dwell...
af Henrik Bondtofte | mar 28, 2025 | Black Hat, Linkbuilding, SEO
Negativ SEO er et begreb, der deler vandene i SEO-branchen. På den ene side står Google, som insisterer på, at man ikke kan skade andre websites med links. På den anden side står virkeligheden, og den ser desværre anderledes ud. Men sådan er det jo så ofte, når...
af Henrik Bondtofte | jan 18, 2025 | Linkbuilding, SEO
Når man arbejder med linkbuilding, er det afgørende at forstå forskellene mellem Googles indeks og de databaser, som linkanalyseværktøjer som Ahrefs, Semrush, Moz og Majestic benytter. Googles søgeindeks indeholder flere hundrede milliarder websider og har en...
Side 1 af 14. - 1234...10...»Sidste »