Blog

Derfor skal du genetablere brudte indgående links (broken backlinks)

Derfor skal du genetablere brudte indgående links (broken backlinks)

Det kan være svært og tidskrævende at arbejde med linkbuilding – en utaknemlig opgave, der i princippet aldrig stopper og som samtidig er primus motor for dit websites placeringer i Googles søgeresultater.

Du er derfor selvsagt nødt til at arbejde med links, hvis du vil opnå succes i søgeresultaterne. Udover at arbejde med at skaffe links, holder du så øje med de links, du løbende mister? Det glemmer rigtigt mange desværre og det koster placeringer! (mere…)

Fake news i Googles søgeresultater

Fake news i Googles søgeresultater

Med teknologiens udvikling og vores nye måder at forbruge nyheder på, er mængden af ”Fake news” hastigt voksende. De falske onlinenyheder spreder sig især gennem sociale medier og søgemaskiner. Konsekvensen er en truet demokratisk samtale. Heldigvis er der (måske) stadig råd for det. (mere…)

Til Google dance i Googleplex

Forrige år var jeg med min partner i Bondtofte & Co, Bjørn Kryger, en tur til USA, nærmere bestemt Californien. Vi skulle til SMX West og prøve en af de helt store udenlandske konferencer af. I forbindelse med arrangementet, var alle deltagere også inviteret til Google Dance i Googleplex. (mere…)

Det nye Search Console – Gennemgang af dækningsoversigten

Det nye Search Console – Gennemgang af dækningsoversigten

Siden lanceringeren af det nye Search Console, modtager jeg ofte e-mails fra folk, der bliver nervøse over de mange advarsler der sendes ud derfra. Det er ikke så underligt, for det nye Search Console har det med at ”male fanden på væggen”. I denne guide vil jeg forklare dig, hvad de forskellige elementer under dækningsoversigten betyder, og hvad du kan bruge dem til. Jeg vil gøre det klart, hvornår du skal være nervøs og ikke mindst hvornår du ikke skal. (mere…)

Hvad er E-A-T og hvorfor har du brug for det?

Hvad er E-A-T og hvorfor har du brug for det?

Rigtigt mange er efterhånden stødt på begrebet E-A-T, særligt i forbindelse med Googles Search Quality Rating Guidelines, hvor udtrykket bruges adskillige gange, men hvad er E-A-T og hvorfor er det vigtigt for dig og dit website?

E-A-T står for Ekspertise, autoritet og troværdighed og er en overordnet model, der bruges til at vurdere overordnet kvalitet af et website og dets indhold. Disse tre parametre blev kendt for første gang, tilbage i 2016, da Google opdaterede deres Search Quality Rating Guidelines. (mere…)

Sådan søgemaskineoptimerer du billeder

Sådan søgemaskineoptimerer du billeder

Alle elementer i et billede bør tale sammen og fortælle, hvad billeder omhandler, hvad det hedder og hvad det fremviser. Dette øger markant chancen for, at det kan dukke op i søgeresultaterne og særligt i Googles billedsøgning. Billeder kan dog også være med til at øge relevansen på sideniveau og dermed være med til at forbedre dine generelle organiske placeringer.

I denne artikel får du et komplet indblik i, hvordan du optimerer billeder på dit website og øger dine billeders synlighed så vel som dit websites i søgeresultaterne. (mere…)

Du skal ikke kun have links med en høj domæneautoritet

Du skal ikke kun have links med en høj domæneautoritet

Domæneautoritet er blevet det nye PageRank, alle snakker om det og alle vil have mere af det. Der har øjensynligt formet sig en eller anden form for kollektiv konsensus omkring vigtigheden af at alle indgående links skal have høj autoritet, men dette er en i den grad fejlagtig betragtning, der kan forhindre dit websites fulde potentiale i søgeresultaterne. (mere…)

Intern linkstruktur – Redirect-chains

Intern linkstruktur – Redirect-chains

En omdirigeringskæde også kaldet en redirect-chain er, som navnet antyder, en kæde af omdirigeringer og en problematik, som mange websites lider under. Der er op til flere ulemper ved redirect-chains og i denne artikel, gennemgås de forskellige elementer, der er værd at være opmærksom på.

Tab af linkværdi

Hvis du kender til Googles PageRank formel, vil du vide, at hver side på et website, har en dampende værdi på 0.85, der kan benyttes til at realisere den pågældende sides potentiale i søgeresultaterne. Den resterende værdi på 0.15 er reserveret til at linke ud til andre sider, både internt så vel som eksternt. (mere…)

Udfyld formularen og bliv kontaktet.