af Henrik Bondtofte | sep 19, 2024 | SEO, Søgemaskiner
Google fik i 2022 godkendt et patent om “Information Gain”, som de oprindeligt ansøgte om i 2018, og som potentielt set har ændret og kan ændre den måde, vi arbejder med SEO på. Patentet fokuserer på at belønne indhold, der tilfører helt ny viden og prøver...
af Henrik Bondtofte | sep 13, 2024 | SEO
Verden inden for SEO udvikler sig hele tiden, og en af de mest interessante tendenser lige nu er Programmatic SEO. No-code og low-code værktøjer kombineret med generativ AI for at skabe indhold i stor skala. Hvad er Programmatic SEO? Programmatic SEO er et begreb, man...
af Henrik Bondtofte | aug 29, 2024 | SEO, Søgemaskiner
SEO har i årtier været det bærende fundament for mange websites’ online synlighed, men i takt med at søgemarkedet og informationsmarkedet ændrer sig, har vi set en lille ny i klassen ved navn OSO, eller Organic Search Optimization – en slags revolution af SEO,...
af Henrik Bondtofte | aug 27, 2024 | Søgemaskiner
SXO er et relativt nyt begreb, men dækker over discipliner, der længe har været benyttet inden for SEO, men som i realiteten bevæger sig mere ind på brugeroplevelse (UX). SEO fokuserer traditionelt på at optimere hjemmesider for at rangere højere i søgeresultaterne,...
af Henrik Bondtofte | aug 26, 2024 | A.I, ChatGPT, Søgemaskiner
Selvom ChatGPT har skabt stor opmærksomhed og imponeret med sine evner til at skabe menneskelignende svar, har Google og andre etablerede søgemaskiner ikke det store at frygte – i hvert fald ikke inden for den nærmeste fremtid. Læs med her, og bliv klogere på hvorfor....
af Henrik Bondtofte | jun 17, 2024 | Linkbuilding, SEO
Du har helt sikkert hørt det: der er blevet lækket en stor mængde informationer fra Google, som også indeholder informationer fra det organiske Google. Her får vi et indblik i de mekanismer, der ligger bag PageRank og andre linkrelaterede faktorer, der påvirker et...
af Henrik Bondtofte | maj 21, 2024 | SEO
Billeder spiller en vigtig rolle på Internettet, og herudover kan du udnytte dem til din fordel, blandt andet når du skal bygge backlinks. En effektiv metode er reverse image search, som kan hjælpe dig med at identificere, hvor dine billeder bliver benyttet rundt...
af Henrik Bondtofte | maj 7, 2024 | A.I, ChatGPT
I takt med at teknologien udvikler sig, skaber OpenAI nye værktøjer, en af de nyeste tilføjelser er ChatGPTs kodefortolker, en funktion der har været meget eftertragtet og som nu i noget tid, har været tilgængelig i beta for ChatGPT Plus-brugere. ChatGPTs...
af Henrik Bondtofte | maj 7, 2024 | A.I
Google Gemini er Googles seneste milepæl inden for kunstig intelligens, udviklet af Google AI. Modellen er en avanceret Large Language Model (LLM), der findes i tre forskellige udgaver: Gemini Ultra, Gemini Pro og Gemini Nano. Hver version er designet til at opfylde...
af Henrik Bondtofte | maj 1, 2024 | A.I, SEO
Google har tidligere udtalt sig om brugen af stock-billeder i forhold til organisk ranking, men siden da er der kommet en ny form for billeder til, nemlig AI-skabte billeder. Men hvad er egentlig bedst at benytte for optimal synlighed i de organiske søgeresultater?...
af Henrik Bondtofte | apr 30, 2024 | A.I
ChatGPT er blevet et verdensomspændende fænomen og har på ingen tid taget verden med storm. Men hvad er det egentlig, der gør ChatGPT så bemærkelsesværdig? Læs med her og bliv klogere på, hvad ChatGPT er. ChatGPT, også kendt som Chat-“Generative Pre-trained...
af Henrik Bondtofte | mar 12, 2024 | SEO
I et forsøg på en bedre brugeroplevelse og hurtigere svar på enkle spørgsmål, har funktionen ’Folk spørger også om’ eller ’People Also Ask’ vundet frem som en nøglekomponent i SERPs. Funktionen viser en række relaterede spørgsmål baseret på den oprindelige...
af Henrik Bondtofte | feb 21, 2024 | Shopping, Struktureret data
I 2022 udvidede Google understøttelsen af strukturerede data til produkter, hvilket muliggjorde forbedringer af produktoplevelserne i Google Søgning. Dernæst tilføjede de i 2023 understøttelse for strukturerede data om forsendelse og returneringer, og nu er de atter i...
af Henrik Bondtofte | feb 20, 2024 | On-page SEO, SEO
“Hvor langt skal mit indhold være for at ranke i søgemaskiner? Hvor mange ord skal der være på siden?” Sagde ingen nogensinde, da de skulle lave en fantastisk landingsside til deres målgruppe. Alligevel er der noget om snakken, for selvom der ikke findes...
af Henrik Bondtofte | feb 8, 2024 | Interne links, SEO, Teknisk SEO
Redirects af typen 3xx er et kendt fænomen for enhver, der arbejder med websites. Disse omdirigeringer, der inkluderer de velkendte 301- og 302-redirects, spiller en vigtig rolle i styringen af dit sites navigation. En 301-redirect er en permanent omdirigering, mens...