Tilbage i november sidste år var jeg til Digital Markedsføring 2015 i Holstebro. Det er Danmarks største online-marketing begivenhed, og det er altid super spændende at være en del af. I år, som nu er sidste år, blev jeg bedt om at snakke om SEO nu og i fremtiden, og det kom der et lille oplæg på 40 minutter ud af. Som noget nyt er oplæggene blevet optaget, og du kan derfor få lov til at se hele mit oplæg GANSKE GRATIS.
Hele oplægget var som sagt baseret på, hvilken vej jeg mener vi går i forhold til Google, og jeg kommer blandt andet ind på nye enheder, jeg regner med bliver populære, og som jeg mener vil ændre måden, hvorpå folk søger på nettet. Måske ikke for dig og mig, men for de yngre generationer, der er vokset op med tablets og smartphones.
Jeg kommer også ind på det semantiske web og schema.org mark-up, en ekstremt overset disciplin, som jeg er meget forbløffet over, at så få har taget til sig. Især undrer det mig, at SEO-folket ikke gør mere i det. Selv arbejder jeg med Schema tag-up på stort set alle mine kunder og bruger det selvfølgelig også selv. Der er i mine øjne ingen tvivl om, at det semantiske web er kommet for at blive, og at vi er nødt til at tage det til os.
Herudover er der også et tip til, hvordan du kan angribe søgeresultater på ekstremt konkurrenceprægede søgeord og søgefraser, som du måske ikke har ressourcer til selv at opnå. Der er kort sagt lidt om det hele.
Tjek videoen ud herunder:
Fedt at du ville dele oplæget med os – tak!
Google bliver uomgåeligt klogere for hver dag – og derfor bør man begynde at glemme alt om søgeord – og derimod sørge for at man løser et problem for den besøgende.
I fremtiden kommer Google til at kigge endnu mere på, om man reelt opfylder brugerens behov – bl.a. vha. user metrics.
Sindssygt godt oplæg. Det fede ved online markedsføring (og i særdeleshed SEO) er, at man konstant bliver overrasket over, hvor lidt man faktisk ved.
Jeg skal til at rode meget mere med Schema (som jeg ikke har brugt mange min på i 2015).
Tak for oplæget og snakken ;)