SEO-konferencen er Danmarks store inspirations- og netværksdag for alle, der vil optimere egen eller virksomhedens forretning via SEO.
Eventen foregår i Kolding og er en årligt tilbagevendende begivenhed. Her kan du opleve nogle af de dygtigste eksperter fra ind- og udland, der fortæller om søgemaskineoptimering og samtidig få deres bud på forventninger, udfordringer og indsatsområder i fremtiden. I løbet af dagen får du desuden rig mulighed for vidensdeling og networking med eksperter og andre, der også arbejder med SEO.
Grunden til at du skal give arbejdet med søgemaskineoptimering ekstra opmærksomhed er til at forstå – fordi det afspejles direkte på bundlinjen!
Selvom SEO kan lyde teknisk, behøver du ikke være specialist for at få noget ud af dagen. Faktisk er SEODay relevant for alle, der på den ene eller anden måde har strategisk eller praktisk berøring med SEO – det kunne eksempelvis være som rådgiver inden for digital markedsføring eller som ansat i en marketing-, kommunikations- eller webafdeling.
Programmet er sammensat, så du kan vælge spor efter niveau – her kan både begyndere, øvede og eksperter altså være med.
Søgemaskineoptimering anses i dag for at være en af de vigtigste discipliner, når det handler om online markedsføring, derfor giver folkene bag SEODay på denne dag, området den opmærksomhed som det fortjener. Når man arbejder målrettet med SEO, skaber det trafik til hjemmesiden og er med til at øge salg og opmærksomhed. Men man bliver nødt til at forstå mekanismerne bag det strategiske og operationelle arbejde, for konkurrencen om rangering og synlighed i søgemaskinerne bliver hele tiden hårdere og mere udfordrende – kriterierne ændrer sig hele tiden og i et hastigt tempo!
Hvis man vil med om bag algoritmerne og være med helt i front, er det altså bare at melde sig til denne dag, for uanset om man selv er eksekverende eller har et eksternt bureau til at optimere ens online markedsføring, handler det om at være mere kreativ, producere mere unikt indhold samt være hurtigere til at teste nye teknologier og metoder.
I år fortæller jeg om fremtidens SEO i oplægget ”You are what you E-A-T” – eller sagt på en anden måde: Hvordan du bliver en Ekspert med Autoritet og Troværdighed. Jeg giver dig viden om links, troværdighed og teknik, som du efterfølgende kan tage med hjem og applicere på din forretning.
Udgangspunktet er Googles store YMYL-opdatering (Your Money or Your life) i august 2018. Jeg har arbejdet på flere websites, der er blevet ramt af opdateringen, og på dagen fortæller jeg, hvad jeg har lært af opdateringen, og om hvordan du forøger din EAT (Ekspertise, Troværdighed og Autoritet) samt genetablerer din trafik eller forøger din nuværende.
Det er ikke kun websites i YMYL-sektoren, der kan have gavn af mere EAT – alle kan have glæde af det.
Jeg har tidligere deltaget som oplægsholder på SEODay.
I 2017 var emnet ”Det mobile Google”, hvor jeg guidede deltagerne igennem det mobile Google. I 2016 hed mit oplæg ”Linkbuilding i svære nichér/industrier”, hvor jeg kom med konkrete råd til, hvordan man som medarbejder i en nichébranche kunne skaffe kvalitetslinks til ens website.