Search Engine Promotion

Search Engine Promotion eller søgemaskinepromovering som nok er den mest korrekte danske oversættelse, er et samlet begreb for al promovering (markedsføring) i søgeresultaterne. Begrebet søgemaskinemarkedsføring er oftere brugt i Danmark.

Begrebet er således meget bredt og dækker over al markedsføring i søgeresultaterne, dette værende søgemaskineoptimering samt annoncering, igennem Googles klikbaserede annonceringssystem Adwords.

Søgemaskinepromovering eller search engine promotion er en af de mest omkostningseffektive former for markedsføring. Brugere der gør brug af søgemaskiner, til at finde produkter, services og information, trækker selv efter informationen. Derfor er de også meget mere målrettede i deres færd og længere henne i beslutningsprocessen.

Hvorimod traditionel markedsføring oftest defineres som push-markedsføring, er arbejdet med markedsføring i søgemaskiner det der kaldes Pull Marketing.

Det gælder om at være synlig, der hvor din målgruppe søger efter dine ydelser og produkter, derfor er Search Engine Promotion umådeligt vigtigt, hvis du vil have succes med din online forretning.

Synonymer: Søgemaskinepromovering, søgemaskinepromotion, promovering i søgemaskiner, søgemaskinepromovering