Henrik Bondtofte

Søgemaskine-ekspert, foredragsholder og forfatter.

Mit navn er Henrik Bondtofte og jeg har beskæftiget mig med online markedsføring siden 2005, og arbejder i dag som Engagement Partner hos Obsidian Digital. Læs mere om mig her:

Hvem er Henrik Bondtofte

Med mine 18 års erfaring kan jeg godt tillade at kalde mig for søgemaskineekspert og SEO-ekspert. Kernen i mit arbejde har altid været søgemaskinerne og jeg har fulgt Googles udvikling i over halvandet årti. Dette har måske ikke så overraskende gjort mig til ekspert inden for søgemaskiner. 

Jeg er drevet af en fascination af de muligheder og potentialer, der er i søgemaskiner.

SEO-ekspert og ekspert i online marketing

Som senior SEO-rådigiver og engagement partner i Obsidian Digital, har jeg siden 2019 under Obsidian Digitals faner hjulpet virksomheder over hele landet med at få mest muligt ud af deres online budgetter. Det kræver en helt særlig ekspertviden at forstå Googles og de andre søgemaskiner, og ikke mindst at følge med i de nyeste ændringer.

Mit indgående kendskab til SEO-området har jeg oparbejdet gennem mange år, og søgemaskinernes algoritmer er stadig det første, jeg orienterer mig efter, når jeg vågner om morgenen.

Men er SEO egentlig så vigtigt? Svaret er helt simpelt: ”Ja!” Fordi området er under konstant udvikling, og det bliver sværere og sværere at navigere i, og fordi konkurrencen om at havne øverst i søgeresultaterne hele tiden skærpes, samtidig med at søgemaskinerne konstant udvikler deres kriterier.

Kunststykket er at finde ud af, hvordan man navigerer i det uforudsigelige SEO-landskab – der er nemlig flere hundrede ikke-konstante tekniske parametre, man skal tage højde for, hvis man vil havne i toppen af søgemaskinernes resultater.

Heldigvis er det ikke længere kun søgemaskineeksperter, der forstår vigtigheden af at arbejde med at placere sig i Googles søgeresultater. Det er ved at gå op for både små og store virksomheder, at de skal arbejde aktivt med søgemaskinernes algoritmer for at opnå en høj rangering og dermed blive søgbar for potentielle kunder. Hvad de i virkeligheden nok har forstået er: Når man rangerer højt i søgemaskinerne, genererer det afkast til websideejeren.

Hvis man vil have markedets bedste SEO, så kan man tage kontakt til mig og mit stærke hold af SEO-konsulenter – vi har styr på, og er ajourført med, søgemaskinernes algoritmer og kan hjælpe alle former for virksomheder med SEO.

Som ekstern konsulent kan man ikke undgå at engagere sig i kundens resultater, og  jeg vil vove den påstand, at kundernes placeringer betyder ligeså meget for os som for dem.

Jeg har gennem mine mange års erfaring oparbejdet referencer fra kunder over hele verden, og uanset om ønsket er at opnå en højere rangering i søgeresultaterne eller at få styr på interne, indgående og udgående links, så er mit fokus altid på at forvandle fagsnak til anvendelige råd, der passer til det reelle behov – så kunderne rent faktisk forstår det.

Min oparbejdede viden har jeg ofte brugt, når jeg i danske og udenlandske medier har udtalt mig om online markedsføring og søgemaskineoptimering. Jeg har også skrevet Danmarks eneste bog om linkbuilding, hvor både fagfolk og begyndere kan lære mere om god linkbuilding.

Alle typer kunder

Gennem min karriere har jeg arbejdet med alt fra enkeltmandsvirksomheder til nogle af Danmarks største firmaer. Jeg har også stor erfaring med udenlandske virksomheder, ligesom jeg gerne hjælper danske virksomheder med at komme i gang med markedsføringen i andre lande.

Oplæg, kurser og undervisning

Jeg afholder ofte oplæg om søgemaskineoptimering og har de sidste ti år været fast taler ved Danmarks største online marketing konferencer, her i blandt Digital Markedsføring i HolstebroMarketing Camp og SEODays.

Herudover har jeg været fast tilknyttet underviser inden for SEO og SEM, på IBC (Internet Business) Kolding, i avanceret SEO og herudover Googles Succes Online.

Generelt set, elsker jeg at dele viden om emnet og deler også gratis artikler, videoer og meget andet, på de forskellige sociale medier, jeg befinder mig på. Husk også at tilmelde dig mit nyhedsbrev, hvis du vil være sikker på, at få alt med.

Baggrund

Uddannelse: HHx, AP Degree in Marketing Management, AP Degree in Multimedia Design and Communication

Erhvervserfaring: CMO Miinto.dk, Senior SEO Just-Search ApS, Adm. Direktør Just-Search ApS, Adm. Direktør Deducta Search, Senior SEO Waimea ApS, Underviser IBC Kolding, Adm. Direktør Bondtofte & Co, Engagement Partner Obsidian Digital

Certificeringer: 

  • Google Ads Fundamentals (Google)
  • Google Ads Search Certification (Google)
  • Google Ads Display Certification (Google)
  • Google Ads Video Certification (Google)
  • Digital Sales Certification (Google)
  • Google Analytics Individual Qualification (Google)

Virksomheder

Jeg anbefaler

Bøger

Google Ads Bogen – Vil du lære Google Ads kan Jeg kun på det kraftigste anbefale dig, at investere i min tidligere kollega, Luciano Bellaccis bog om Google Ads. Bogen består af over 400 siders rå viden.

CMS

Shoporama – Et helt unikt CMS, der ud af boksen, leverer fantastiske resultater i de organisk resultater. Skåret ind til benet og alligevel med alle vigtige funktioner.

Anbefalinger

Jeg har i gennem årenes løb til egnet mig en del anbefalinger. Disse vil jeg gerne dele med jer.

Rune Lusica Jørgensen - Content Manager, Pricerunner

“Hos Pricerunner oplever vi, at vi bliver nævnt utroligt mange steder. Det er selvfølgelig dejligt, at så mange henviser til os og vores undersøgelser. Men desværre er det langt fra alle, der kvitterer med et link. Henrik har hjulpet os med at konvertere mange af disse mentions til links gennem out reach. Gennem tekniske tiltag har han desuden skaffet os en lang række yderst relevante links, der har sikret os et endnu stærkere fundament i markedet. Vi har altid kunne konsultere Henrik omkring de mest komplekse problemstillinger ift. SEO – og har hver gang fået konkret og brugbar viden tilbage.”

 

Christopher Bech Jensen - Head of SEO & SEM, Saxo.com

”Henrik Bondtofte har været fast tilknyttet som sparringspartner og rådgiver for Saxo.com. I samarbejde med Henrik, er der opnået gode resultater ift. indeksering af vores enormt store bagkatalog i Googles søgeresultater, som tidligere har været en stor udfordring. Herudover bruger vi Henrik hver gang vi skal søsætte større SEO-kampagner, lave større tekniske ændringer til websitet eller som senest i forbindelse med store og vigtige salgsdage som Black Friday

 

Henrik Thomsen - CEO, Only4kids

“Det faglige niveau er i top, og Henrik stopper aldrig før han har fundet den korrekte løsning, da han oprigtigt ønsker, at du får succes med din forretning.”

only4kids

 

Sidsel Forchhammer - CMO, Firmafon

“Igennem Firmafons SEO-projekt udviste Henrik og de andre samarbejdspartnere en kæmpe faglighed og ansvarsfuldhed I forhold til at tage opgaven på sig og levere synlige resultater. Den kontinuerlige sparring med Henrik har desuden klædt os på til at arbejde med SEO fremadrettet.”

Firmafon

 

Frederik Wasniowski –CEO, Stofgiganten

“Henrik leverede kompetent sparring og arbejde af en høj kvalitet. Han formår på fornuftig vis at forklare begreber på en nem forståelig måde.”

Stofgiganten

 

Elkjær Jeg anbefaler Henrik Bondtofte Kilde - Trustpilot

“Henrik Bondtofte er god til sit fag, og jeg har været en tilfreds kunde gennem flere år.”

no-image

 

Artikler skrevet af Henrik Bondtofte