I August 2005 indgav Google en patentansøgning ved navn ’Agent Rank’. I dette patent redegør Google-medarbejderen David Minouge for en type agenter, der benytter modtagelsen og interaktioner på indhold udarbejdet af ”agenten” til at fastslå deres position. I patentet står det direkte, at ”agenters” indhold kan opnå højere rangeringer i søgeresultaterne, end indhold der ikke er signeret af en ”agent”, eller for den sags skyld rangerer højere end mindre autoritære ”agenter”.
Indholdsfortegnelse
- Hvilket emne er du autoritær inden for?
- Ikke alle +1’ere og delinger er lige værdifulde
- Hvordan forøger man sin AuthorRank?
- Lav indhold der får +1 tilkendegivelser
- Deling, bedre end +1’ere
- Få flere til at circle dig (Følge dig) på Google+
- Et par tips til flere følgere på Google+
- Links kan også booste din AuthorRank
- Krydslinking
- Kommentarer
- Sentiment kan gøre manipulation svært
- Kvaliteten af kommentarer
- Kan man manipulere med AuthorRank?
Hvilket emne er du autoritær inden for?
Ifølge patentet prøver Google at identificere hvilke emner en forfatter (agent) skriver om, og derigennem finde ud af hvilke emner forfatteren er autoritær indenfor. Dette måles gennem sociale interaktioner (primært G+), links og benævnelser af dit navn/brand.
” The agent ranks can optionally also be calculated relative to search terms or categories of search terms. For example, search terms (or structured collections of search terms, i.e., queries) can be classified into topics, e.g., sports or medical specialties, and an agent can have a different rank with respect to each topic.”
Emnekategoriseringen sikrer at en autoritær forfatter ikke bare kan ranke på hvad som helst. At man er ekspert på et område, betyder ikke at man ved mere end andre på andre områder. Er du raketvidenskabsmand og har skrevet en masse artikler om dette emne, hvor du har fået super-positiv respons, betyder det ikke at AuthorRank også booster dig, når du laver en artikel om hvordan du byggede dit hus eller sidst solgte din gamle bil og fik en god pris for den. Man skal altså oparbejde sin personlige ekspertise gennem sit indhold, og de ting man debatterer om på Internettet.
Ikke alle +1’ere og delinger er lige værdifulde
Ovenstående overskrift lyder bekendt ikke sandt? Det er nemlig samme devise, man bruger om links. Links er ikke lige værdifulde, og især afsender er vigtig. Sådan forholder det sig også med AuthorRank; jo højere AuthorRank vedkommende der deler eller +1’er dit indhold selv har, jo mere kan han også overføre, ganske som vi kender det fra links.
AuthorRank bliver i fremtiden vigtigt, meget vigtigt, og derfor er det noget, du allerede nu bør begynde at arbejde med. Men hvordan kan man egentligt arbejde med at forøge sin værdi?
Lav indhold der får +1 tilkendegivelser
En af de måder Google kan måle din autoritet på, er gennem +1-tilkendegivelser. Derfor skal du arbejde på at lave indhold, der er optimeret mod at få +1’ere. Hver eneste +1 dit indhold modtager, er en tilkendegivelse om at dit indhold er godt, og at du har gjort et godt stykke arbejde. En af de første spørgsmål der falder en til sinds, når man funderer over netop dette, er om det så kan trække ned på ens AuthorRank, hvis man laver meget indhold som ikke får +1’ere eller om man den står upåvirket hen.
Det er klart at alt dit indhold ikke kan være lige godt, men hvis du gang på gang smider indhold ud, som ingen reaktioner får, så må indholdet, hvis man skal se på det rent algoritmisk set, ikke være lige godt. Jeg tror altså på at det negativt kan påvirke din AuthorRank, hvis størstedelen af dit indhold ikke modtager nogen nævneværdig respons. At du engang imellem laver et indlæg eller en side for den sags skyld, der modtager en masse positiv respons igennem delinger og +1’ere, er det altså ikke nok til at booste din AuthorRank. Du skal som afsender være konsistent, en god forfatter/formidler formår hele tiden at holde niveauet højt.
Men, og dette er et stort men, alt indhold er ikke lige delværdigt og alt indhold egner sig ikke til at gå socialt, hvilket da også er hvorfor at Google aldrig nogensinde udelukkende ville kigge på AuthorRank til at vurdere indhold. Google har et væld af andre parametre de kigger på, som selvfølgelig er en del i det miks, der skal bestemme hvor godt dit indhold placeres i søgeresultaterne. Men en ting er sikkert, en høj AuthorRank vil hjælpe dig godt på vej.
Deling, bedre end +1’ere
Delinger og +1’ere gennem G+ er ikke det samme, men begge dele påvirker din AuthorRank. Ligesom i Facebook’s algoritme, forestiller jeg mig, at delinger på G+ er en vigtigere faktor end +1’ere. +1 bliver i dag brugt som en slags ’Like/Synes godt om’, det er nemt at trykke på, men man deler kun det, som man virkeligt synes om.
Få flere til at circle dig (Følge dig) på Google+
Du vil have mere autoritet inden for et felt og generelt set oparbejde troværdighed om dig eller din virksomhed og dit brand. Derfor skal du have opbygget en base af folk, der følger dig, og finder dig og det du siger interessant. Det er en soleklar måler for Google til at evaluere, hvor vigtig du er.
Når du bevæger dig på Google+ og deltager i debatter, skal du sørge for at deltage i de debatter, der omhandler de emner, du gerne vil være en autoritet inden for eller der hvor du allerede er en autoritet, men søger at vedligeholde eller forøge din autoritet. Det betyder dog ikke, at du udelukkende skal holde dig til dit emne, men jo mere du gør det, jo nemmere vil Google have ved at sætte dig i boks som en autoritet inden for et specifikt emne.
Et par tips til flere følgere på Google+
- Del det du selv finder interessant og det, du tror andre vil synes er interessant, inden for dit emne.
- Sjove billeder og videoer er en soleklar vinder på de sociale medier og Google+ er ingen undtagelse. Prøv at se om du kan lave noget sjovt, der er inden for dit emne, så de +1’er der falder på dine sjove indlæg også er relevante i forhold til det emne, du gerne vil øge din autoritet inden for.
- Lav Google+ hangouts hvor du besvarer spørgsmål eller afhjælper problemer der kan være i forhold til de produkter/ydelser/services, du tilbyder. Selv kunne jeg tilbyde live SEO-audits af hjemmesider; sælger du eksempelvis vin, kunne du værdisætte folks vinsamling eller fortælle om de områder deltagernes vin kommer fra, historien bag mv.
Når en registreret Google+-bruger skriver en artikel eller andet på Internettet, og har tilknyttet sin profil igennem rel=author og linker til dig, stiger din AutorRank. Det vil sige, at det i praksis fungerer som en +1, det igen er en tilkendegivelse om at dit indhold fortjener opmærksomhed, og det bygger derfor også din AuthorRank stærkere.
Igen her er der stor forskel på hvem det er der linker fra deres artikel. Er det en person med en høj AuthorRank eller en person med næsten ingen. Herudover modtager du naturligvis også alle de andre følgevirkninger fra linket, men de tilfalder dog siden eller artiklen og ikke dig som ”person”. Men links fra sider der ikke er tagget op af en ’forfatter’ kan også øge din AuthorRank, du vil blot få langt mere ud af linket, hvis artiklen er tagget op!
Krydslinking
Der behøves for den sags skyld slet ikke være tale om, at der bliver linket til noget indhold på et website du har lavet. Det kan være at linket peger på et indlæg du har lavet på Google+ eller direkte til din Google+ profil – det hjælper alt sammen på din AuthorRank. Hvis jeg nu linker til Anders Saugstrups Google+ profil, fra dette indlæg, styrker jeg hans AuthorRank. Anders er meget aktiv på Google+ og er sandsynligvis allerede en autoritet inden for emnet, og dette har jeg lige bekræftet med endnu en stemme.
Kommentarer
Et andet punkt, du kan være sikker på at Google vil kigge på, er hvor mange kommentarer dit indhold får og hvem der kommenterer. Dette er ikke kun relateret til kommentarerne på dit website, altså til dit indhold, men også alt det du poster på Google+.
Selv deler jeg en del artikler på Google+, men jeg skriver sjældent mine egne besyv med. Det er en klar fejl og noget jeg bør prioritere højere. Prøv at lægge mærke til hvor mange flere kommentarer du får, når du selv kommenterer indhold du deler. Det er altså en god idé at stille åbne spørgsmål og åbne op for diskussioner.
Der vil også være forskel på hvem der kommenterer på dit indhold, er det altid de samme mennesker og er de en ekspertise inden for det område, som dine kommentarer henvender sig til? Det er nemt at få en masse kommentarer på et billede af sit nyfødte barn, en kat eller en hund, men kommentarerne vil ikke være relateret til dit emne, og selvom det er positive interaktioner, hjælper de ikke lige så meget på din AuthorRank.
Sentiment kan gøre manipulation svært
For at forhindre manipulation med netop sådan noget som kommentarer, giver det god mening at Google kigger på sentiment. Er dine kommentarer positive eller negative eller midt imellem? Der er ingen tvivl om, at hvis du skriver ud at ingen andre end dig forstår sig på dit emne, vil du modtage en masse kommentarer, men positive vil de nok ikke alle sammen være – i hvert fald ikke dem fra dine konkurrenter. Hvis Google ikke kiggede på sentiment, ville nævnte setup booste din AuthorRank positivt.
Kvaliteten af kommentarer
Google vil naturligvis også kigge på kvaliteten af de kommentarer, der tilfalder de diskussioner du starter og / eller dit indhold. Sørg for at lægge op til saglig debat, det vil betale sig i de tilfælde hvor det kan lade sig gøre. Det rygtes også at Google snart kommer med en kommentarfunktion, som vi kender det fra Facebook, der kan implementeres direkte på dit website. Den er ikke udkommet i skrivende stund, men der er ingen tvivl om at det vil være en rigtig god idé at få dette implementeret når det engang kommer. Det vil gøre det meget nemt at starte Google+ samtaler, direkte på dit website, som vil styrke din AuthorRank og samtidig skabe mere opmærksomhed på Google+ platformen.
Google+ og AuthorRank er lavet, for at identficere brugerne ned på personniveau. Google+ vil vide hvem du er og generelt set hvem alle deres brugere er. På denne måde bliver det pludseligt langt sværere at manipulere med søgeresultaterne. Forestil dig at usigneret indhold kun kan videreføre en meget begrænset værdi, det betyder at det bliver langt mere besværligt at manipulere sig til bedre placeringer.
Der vil dog altid være huller i et system og det vil altid være muligt at manipulere med. Min første tanke på dette område, er at arbejde med personaer. En persona er en fiktiv person, du har oprettet. Personaen har forskellige interesser, holdepunkter, politiske standpunkter, mv. Og fungerer i praksis som en rigtig person online. Personanen har Twitter-profil, Facebook, deltager aktivt i diskussionerne og har selvfølgelig også en Google+ profil.
Arbejder du kun inden for et specifikt emne, kunne det være en god idé, allerede nu at begynde og arbejde på nogle støttende personaer, der kan støtte op om dit indhold og opbygge deres egen AuthorRank inden for den niche du arbejder i.
For at opbygge personaens AuthorRank, skal denne person deltage aktivt på sociale medier og i særdeleshed Google+, dele indhold, kommentere andre inden for samme branches / interesseområders indhold og endda få virtuelle venner og omgangskredse.
Personanen kan have egen blog, hvis der er tid til det eller bare være en aktiv deltager. Den nemmeste måde at få AuthorRanken op på, vil dog være at køre egen blog og skrive nogle gode brancherelaterede artikler.
Du kan i princippet opbygge så mange personaer som du ønsker og som du kan bruge til at booste din primære profil og eller dennes indhold, men pas på, det er en tidsrøver af karakter. Det tager lang tid at køre flere forskellige personaer og kan du udlicitere det, kan dette være et godt alternativ. Du skal bare sikre dig at afsender, er en der ved noget om det han skal skrive om, hvis ikke, opnår personaen aldrig de positive signaler som skal til for at øge personaernernes AuthorRank og det er jo netop det vi er ude på!
Er du selv klar til AuthorRank, og har du fastslået de emner, hvor du ønsker at være en autoritet?
Hej Henrik,
Har du nogen ide om, om der skal mere til, for at en enkelt person kan ranke indenfor flere emner, end hvis det er flere personer, som skal ranke på disse emner? I så fald kan det jo være en fortaler for at oprette flere personaer, som så kan være specialist inden for hvert sit felt.
Det er ikke min overbevisning. Du kan sagtens være ‘ekspert’ inden for flere forskellige emner, men at du er ekspert inden for et betyder ikke at du er det inden for et andet felt. Det skal altså opbygges for hvert emne, dog har du som afsender en vis troværdighed, hvis du allerede er en autoritet inden for et andet emne. Håber det gav mening.
Hej Henrik,
Svaret giver fint mening. Og jeg er selvfølgelig helt med på, at fordi man er ekspert indenfor et område, så er men det naturligvis ikke automatisk indenfor andre områder. Det er jo “real life” :-)
Hej Henrik og tak for linket til min profil! :-)
Rigtig fin artikel!
Den sidste del omkring opbygningen af falske profiler vil jeg kraftigt advare imod. Det er bedre at bruge sine kræfter på at lave godt indhold, være ægte og aktiv i debatterne osv.
Og authorship/authour rank er for vigtigt til at tage den slags chancer med. Det er helt afgørende for skribenter/journalister at deres personlige authorship aldrig kommer i dårligt lys – i hele deres liv.
Så lad os bygge på et ægte fundament – ikke på noget der kun ligner det. :-)
Mvh Anders Saugstrup
Hej Anders, tak og velbekomme!
Det er selvfølgelig helt op til en selv, om man vil prøve at game på denne front, der skal være noget for alle og derfor er den del taget med. Det er egentligt bare en enkelt tanke om, hvordan man kan arbejde med det. Det er ikke noget jeg selv har brugt tid på, i hvert fald ikke endnu, om jeg kommer til det på et seriøst plan er jeg usikker på. Men testes af, sammen med andre manøvrer, det skal det da.
Kan ikke være mere enig. En yderligere grund er at det vil kræve meget mental energi at dyrke personaer under jorden. Jeg er i hvert fald ikke selv i stand til at skulle dyrke personaer og lære Anders Saugstrup metode. Han jo virkeligt vist vejen til en anden måde at tænke på SEO her. Den vil jeg lære.
Jeg kan nu godt følge Henriks ide og jeg synes den kan give god mening. Personligt interesserer jeg mig meget for online markedsføring. Men en del af mig er også interesseret i gør-det-selv emner og en anden del er interesseret i økonomi/investering.
I stedet for at blande det hele samme, så vil det efter min mening kunne give fin mening at lave tre forskellige profiler. På den måde vil jeg være mere konsistent og emnerelevant for dem der vælger at følge mig.
At det så vil være endnu mere arbejde er noget helt andet.
Flere profiler behøver ikke betyde at noget er “fake”.
Præcis – det vil være nemmere for Google at kategorisere dig, hvis du holder dig nært op af nogle specifikke emner. Dog forestiller jeg mig ikke at det er noget problem, at man ved noget om flere ting.
Selv bruger jeg min egen authorprofil på et website omhandlende designermøbler, som også er en af mine store interesser. Jeg kunne også med fordel, have oprettet en ekstra der hed eks. Bondtofte, hvor jeg kun beskæftigede mig med dette.
Det er meget interessant!
Tror også det bliver en rigtig god idé at skrive gæsteindlæg hos andre trustede personer indefor branchen.
Fx hvis du lavede et gæsteindlæg hos Saugstrup eller Rosenstand. Måske også omvendt, hvis man kunne får trustede personer til at blogge på ens egen blog.
Godt indlæg!
– Alexander Larsen
Hej Alexander,
Ja, det kan man sige, men både og, for hvis du tagger dig selv op, når du gæsteblogger, endorser du blot dig selv, ved at linke til din Google+ og eventuel blog eller hjemmeside. Til gengæld, får bloggen du gæsteblogger på, noget ud af din autoritet og vil kunne høste frugten af en højere placering, begrundet på din fastslåede autoritet inden for det pågældende emne.
Rigtig god gennemgang Henrik :-)
I stedet for personaer eller som supplement til de falske personaer, kan man vel også forestille sig at aktivitet fra rigtige personer bliver en handelsvare. Dvs. lige som der købes links fra websites med høj pagerank, så vil der sikkert også blive købt delinger og +1’ere fra personer med høj Author Rank.
Så gamet er stort set det samme. Nu er det bare delinger i stedet for links der jagtes, og de skal komme fra authors i stedet for pages.
Vi skal stadig jagte links, de er pt. og nok nogle år ude i fremtiden, stadig det vigtigste målepunkt. Vi skal hele vejen rundt omkring, hvor det er muligt.
Hej Henrik
Det var lige præcis sådan et indlæg, jeg gik og ventede på. Jeg synes, det er et genialt tiltag fra Google, der jo med et slag vender det store anonyme www på hovedet. Et rigtigt game change
Hej Esben,
Det er jeg glad for at høre. Jeg har faktisk haft det liggende parat i snart to måneders tid, da jeg blandt andet vil snakke om dette til Digital Markedsføring, havde jeg besluttet mig for at vente til dagen efter med at frigive det. Men i denne uge, er det som om, at interessen for emnet virkeligt er kommet frem, hvorfor jeg hellere måtte få det publiceret.
Ja, præcis – det er en stor ændring, som vil have stort impact på SERPs i den nære fremtid.
Endnu et kommentarsystem?! Det bliver spændende at se, om det vil blive brugt. Mit indtryk er at en stor del af Google+ brugere er folk der arbejder med online markedsføring. Den gruppe har det jo med at være interesserede i et link i kommentarfeltet – uanset hvor lidt værdi det kan have.
Hvis målgruppen er kvinder, som primært er Facebook-brugere, og som typisk ikke har en hjemmeside, ville jeg overveje at vælge Facebook-kommentarfeltet. Jeg har ikke brugt det endnu, men har bestemt tænkt mig at teste det af, når målgruppen alligevel mere er Facebookbrugere.
Det er lidt en individuel sag, et magasin som Costume, ville nok være bedre tjent med Facebook. Selv er jeg ikke i tvivl om at jeg implementerer med det samme!
Hej Henrik
Super godt og grundigt indlæg.
Jeg er helt enig med Erik Pilgaard Hejlskov’s kommentar om at folk med høj AuthorRank vil kunne komme til at tjene penge på at dele bestemt og relevant indhold. Så lige som man nu kan købe links, så kommer vi helt sikkert også til at kunne købe både +1’ere og delinger.
Mon vi ikke også vil komme til at se en masse spam på dette område. Man kan jo sagtens forestille sig software á la Xrumer, som bliver i stand til via forskellige proxyer at oprette fake brugere, som langsomt “finder” hinanden og deler hinandens indhold og som deltager i fake debatter :)
/Grosen Friis
Mange tak Grosen!
Klart – der vil komme mange forskellige afarter, som altid vil der blive spekuleret voldsomt i hvordan man gamer det. Det bliver hele tiden sværere at game, men for den der bærer viljen i hjertet er intet umuligt ;-)
Helt enig med Grosen Friis, det vil helt sikkert give et nyt marked, hvor der bliver handlet med tingene.
Super indlæg. Det må da endegyldig lukke munden på dem som ikke anser Google+ for at være et vigtigt element når vi snakker online markedsføring?
Hej Henrik
Super artikel. Har du nogen ide om AuthorRank virker for Pages. Det er jo ofte på ens pages man skriver det der omhandler ens brand og ikke på sin “personlige profil”. Jeg har f.eks. en page til hver af mine brands.
Det jeg har set er at jeg sagtens kan få et billede fra G+ i SERPS, når jeg skriver at Author til en post er mig (Personlig profil), men har ikke set det når det er fra en Page.
HVad foreslår du og andre at gøre, når man har flere sites og brands, som man ikke ønsker blandet ind i sin personlige profil ?
@Henrik – Rigtig god artikel. +1 for den :)
Lige et spørgsmål. Skal jeg forstå det korrekt, at du vil fraråde at dele artikler man har skrevet hvis man vurderer, at de ikke vil få plusser og/eller delinger, da det i så fald kan trække nedad i author rank?
Mange tak!
Som altid, har du en evne til at stille det op, helt sort på hvidt ;-) Og det mener jeg ikke at man kan her. Mit svar er både ja og nej, det er en balancegang. Det er klart, at du ikke kan få reaktioner på alt du smider ud. Men hvis det er konsistent, at du bare ikke får reaktioner på nogen som helst måde, er det et udtryk for at det du laver, bare ikke er godt nok, om det så er kommentarer, indlæg på egne sider mv. Og så vil det trække ned! At du engang imellem smider et billede ud af din nye vandkande eller andet som måske ikke lige tiltrækker helt så meget opmærksomhed, mener jeg ikke påvirker den negativt nej.
Men generelt set, skal man jo kun dele det, som man mener er godt nok til at blive delt. Omvendt kan man også sige, hvorfor lave noget, som man ikke mener folk vil syntes om?
@Mikael Rieck: Ergo bliver du nødt til at have dig en persona eller to, som du kan benytte, når du skriver om mindre populære emner, som ikke normalt vil opnå mange +1/delinger :-) Der skal vist noget tid og nole tests til, før man kan tegne et billede af, hvordan det kommer til at se ud.
Endnu engang kommer der vise ord fra din hånd. ;o)
Er lige som Grosen Friis overbevist om at der vil komme en masse der vil spekulerer i at udnytte værdien i dette. Samtidig vil jeg også tro at folk med en høj AuthorRank vil kunne tjene penge og mange flere af dem.
Bliver spændende at følge udviklingen på det punkt.
Jeg er helt enig, det er en spændende udvikling, som vil gavne alle der har noget fornuftigt at sige.
Grundigt indlæg Henrik
Det er synd det har ligget gemt væk i gemmerne. Det giver jo alt sammen rigtig fin mening med Google+, hvor Google jo i sagens natur har direkte adgang til herlighederne af data.
Hvordan tror du Twitter autoritet bliver inkluderet? Google kan vel ikke bare lukke øjnene for indflydelsesrige personer på Twitter og kun favorisere brugere af Google+? Eller kan de….
Ud over det, så glæder jeg mig til at høre dit indlæg om linkbygning til DM12!
Hej Nikolaj,
Du kan bruge antallet af følgere, antallet af retweets mv. som indikator for vigtigheden af en person, tænk Klout og så en langt mere sofistikeret Google version.
Nu skriver jeg en del om modetøj, hvilket ikke får nogle plusser eller delinger på google+, da modefolket ikke er rykket helt ind på google plus endnu. Er det rigtig forstået, at google giver mig credit for tweets og likes?
Skal jeg lad være med, at dele mit indhold på google plus når der ikke er nogen til, at kommentere, plusse og dele?
Hej Henrik
Tak for et spændende indlæg om AuthorRank. Der er ingen tvivl om at Google med deres Authorship forsøger at forstå hvor alt nettes indhold kommer fra ned på personniveau og hvad den pågældende udgivers ry/autoritet er indenfor det eller de pågældende emner.
Som jeg ser det må det derfor også være vigtigt at hjælpe Google bedst mulig på vej til at forstå sammenhængen imellem indhold og udgiver. F.eks. igennem Authorship markup, krydslinks fra ens Google+ profil til forfatterskab side, personlig blog og domænet hvorpå indholdet er udgivet.
Og ja, så er der hele dimensionen med +1, likes og deling. Bliver spændende at se hvad google evt. kommer op med i form af et kommentarsystem og hvor stor en signal effekt dette vil have. :)
En rigtig god gennemgang – og som Lars Bachmann skriver burde det få øjnene op hos de, der vil markedsføre sig på nettet. Jeg ser en enorm træghed hos især danske firmaer på det felt, og det vil jo naturligt betyde masser af first mover effekt til de virksomheder, der tager G+ til sig.
Nogle af landets største virksomheder har købt min bog PLUS-LEX, og jeg har fået nogle tilbagemeldinger fra dem, der indikerer, at de “lige vil se tiden an”. Dem om det!
Man kunne næste få lyst til at sige “hellere lille og vågen, end stor og dovn.”
Mange tak Thomas!
Ja, det er jo den helt klassiske tilgang, fra større veletablerede virksomheders side af. Imens kan mindre og mere adrætte virksomheder, snuppe markedsandele i SERPs.
Jeg linkede gerne til din bog, men har desværre ikke læst den. Jeg er sikker på, at den er fyldt med gode tips.
Rigtig spændende, men også noget som virkelig skal tænkes ind i sin online strategi.
Hvad tænker du mht. blog vs. Google+ i forhold til effekt af AuthorRank.
Altså, vil det være bedre at man lægger sine blogindlæg direkte på Google+ frem for en blog og så derfra linke ind til en mere statisk side med f.eks. virksomheds info osv.
Eller får man samme effekt gennem at tagge bloggen med rel=author? Jeg tænker bare, at Google alt andet lige må have nemmere ved at registrere kommentarer mv. på Google+ som på en WordPress.
Hej Jakob,
Alle interaktioner der måtte være på indhold med dig som afsender, tæller med. Uanset om du er på Google+, ude som gæsteblogger eller du skriver på dit eget website. Du skal selvfølgelig sørge for at markedsføre dit indhold på Google+ når du smider noget nyt op.
Rigtig god artikel.. Jeg er dog i tvivl, hvordan udfylder man tagget?
Med sin e-mail eller sit navn?
Artiklen er meget interessant, men er ikke sikker på om jeg er helt med. Hvis jeg nu er medlem af en WordPress blog, som ikke indikere mig som author, ud over den normalt Author box, hvor der står “læs flere artikler fra denne kunstner”, kommer det så på min G+, eller hvordan og hvorledes?
Hej Henrik
Tak for spændende læsning, god gennemgang af author rank.
Hvis jeg læser rigtig, skal man finde noget som er inden for samme branche som en selv? Jeg må tilstå at det er lidt sløvt med håndværkere, som er aktive på google plus. Men vi må håbe i seo folk og os, håndværkere som er på google plus, kan lokke dem med
Hei Henrik,
Flott innlegg om AuthorRank og Authorship.
Hilsen fra Norge :-)
Hej Trond,
Mange tak, det glæder mig at jeg kan trække folk helt fra Norge :-)
Stort tillykke med prisen.
Med venlig hilsen
Kristian Mølholt
happydays.nu
Hej Henrik
Spændende artikel om et vigtig område. Må jeg spørge, hvor mange hjemmesider du selv benytter din Google+ profil på?
Det er nærliggende at anvende en stærk Google+ profil på flere sider, for at give ens sider et boost, omend relevansen skal være til stede.
Super indlæg. Det vil sige, at det er en god idé at backlinke til ens Google profil, hver gang med laver et niche-relevant indlæg et andet sted end ens egen hjemmeside?
Jeg er klar over vigtigheden af G+, men jeg mener at det rammer helt skævt. Helt ærligt, hvor mange unge mennesker er G+ i stand til at tiltrække?
Virksomheder, der som vores primært henvender sig til unge, vil aldrig få nævneværdig respons på G+, mens vi på facebook har næsten 40.000 følgere.
Helt enig, Jan Danum. Google+ er spået og vil også blive et område som er værd at investere i, men man skal selvfølgelig altid se på hvilke kanaler der giver mest værdi.
Hos os er det pt. Facebook, men det hænger uden tvivl også sammen med det mængde arbejde som man lægger i det på det enkelte medie.