Søgemaskiner
I denne kategori, finder du alle mine blogindlæg der omhandler søgemaskiner. Artiklerne er primært baseret på hvordan du arbejder med at forbedre dine placeringer i søgemaskinerne, men du kan også finde gennemgang af nye muligheder i søgemaskinerne her. Hvad enten der er tale om Google, Bing eller en helt tredje. I Danmark benytter vi os stort set kun af Google når vi søger på Internettet, anderledes ser det ud i den store verden, men fælles for alle kontinenter er at Google bare er størst!
I Danmark sidder Google på 97.28% af søgemarkedet, hvor i mod Microsofts søgemaskine Bing har 1.3% og Yahoo sølle 0.8%. Den anonyme søgemaskine DuckDuckGo er også at finde i top 5, med en dansk markedsandel på 0.38%
En søgemaskine er i al sin enkelthed en applikation, der hjælper dets brugere med at finde frem til information. Søgemaskiner finder indhold til deres søgeindeks, igennem botter også kaldet webcrawlers, der scanner Internettet for indhold, som de finder frem til igennem hyperlinks. Googles bot hedder Googlebot, den kan du læse meget mere om her.
YouTube SEO – Sådan optimerer du dine videoer til større eksponering
I denne artikel gennemgår jeg de forskellige elementer, du kan skrue på, når du vil have din video positioneret bedre i YouTubes søgeresultater. En god placering på YouTube kan også øge chancen for, at dine videoer bliver vist i de organiske resultater. YouTube er...
The return of AuthorRank? Google tilføjer anbefaling om brugen af author.URL-ejendomme for at identificere forfattere
I August 2005 indgav Google en patentansøgning ved navn ’Agent Rank’. I dette patent redegør Google-medarbejderen David Minouge for en type agenter, der benytter modtagelsen og interaktioner på indhold udarbejdet af ”agenten” til at fastslå deres position. I patentet...
Google omskriver i større stil title-tags
Driver du et website, er der en god chance for, at du allerede på nuværende tidspunkt har bidt mærke i, at Google i større stil end de plejer, er begyndt at omskrive title-tags og vise andet indhold fra din side, som fx din websides sidetitel i de organiske...
Top-5 er det nye top-10 i de organiske søgeresultatsider
De organiske resultater skrumper og skrumper - organisk synlighed kræver bedre og bedre placeringer. For et par år siden var top-7 det nye top-10 i de organiske resultater, men vi ser efterhånden, at det kun er de øverste 5 resultater, der henter organisk trafik ind....
Hvad er Largest Contentful Paint? (LCP) og hvorfor er det så vigtigt?
Går du op I dit website og dets synlighed, har du med garanti bidt mærke I at Google har introduceret ”Largest Contentful Paint” forkortet LCP, som et af deres tre ”Core Web Vitals”. De tre core web vitals, bliver deciderede rankingfaktorer i 2021. Men hvad er LCP...
Hvad er kumulativt layoutskifte? (CLS) og hvorfor er det så vigtigt?
Går du op i dit website og dets synlighed, har du med stor sandsynlighed bidt mærke i at Google har introduceret kumulativt layoutskifte forkortet CLS, som et af deres tre ”Core Web Vitals”. De tre core web vitals, bliver deciderede rankingfaktorer i januar 2021. Men...
Såden får du indekseret nyt indhold med det samme
Publicerer du indhold, er det afgørende hurtigt at få det ud i Googles indeks, særligt hvis der er tale om nyheder. I denne artikel, lærer du hvordan du kan bygge en publiceringsbooster til dit website, der sikrer dig lynhurtig indeksering af alle artikler du udgiver....
Alt du skal vide om de seneste ændringer til nofollow-tagget: rel=”sponsored” og rel=”ugc”
Google har videreudviklet på den efterhånden aldrende nofollow-linkattribut og har introduceret to nye attributter der skal assistere Google i bedre at forstå naturen i den måde, der linkes på. De to nye link attributter hedder rel=”sponsored” og rel=”ugc”. Det...
Lever dine landingssider op til brugernes forventninger?
Det er praktisk talt muligt at få alt til at rangere, i hvert fald i en kortere periode. Årsagen til dette skal findes i, at Google kigger på en lang række kriterier, når et website først og fremmest skal oparbejde sig igennem søgeresultaternes hierarki. Når...
Der er intet der hedder domæneautoritet, men derimod sidestyrke/sideautoritet
Hvis man følger lidt med i de mange linkkøbsgrupper, nyhedsmails, salgsopslag mv. rundt omkring online, vil man se, at et af de kriterier de fleste fokuserer mest på, er den værdi der kaldes domæneautoritet eller domænerating. Udfordringen er bare, at der i Googles...