Søgemaskiner

I denne kategori, finder du alle mine blogindlæg der omhandler søgemaskiner. Artiklerne er primært baseret på hvordan du arbejder med at forbedre dine placeringer i søgemaskinerne, men du kan også finde gennemgang af nye muligheder i søgemaskinerne her. Hvad enten der er tale om Google, Bing eller en helt tredje. I Danmark benytter vi os stort set kun af Google når vi søger på Internettet, anderledes ser det ud i den store verden, men fælles for alle kontinenter er at Google bare er størst!

I Danmark sidder Google på 97.28% af søgemarkedet, hvor i mod Microsofts søgemaskine Bing har 1.3% og Yahoo sølle 0.8%. Den anonyme søgemaskine DuckDuckGo er også at finde i top 5, med en dansk markedsandel på 0.38%

En søgemaskine er i al sin enkelthed en applikation, der hjælper dets brugere med at finde frem til information. Søgemaskiner finder indhold til deres søgeindeks, igennem botter også kaldet webcrawlers, der scanner Internettet for indhold, som de finder frem til igennem hyperlinks. Googles bot hedder Googlebot, den kan du læse meget mere om her.

Zero-click søgninger

Zero-click søgninger

De sidste par år har vi set en stor stigning i de såkaldte zero-click søgninger, altså søgninger, hvor en bruger ender med ikke at klikke på noget resultat, efter at de har indsat en søgeforespørgsel i Google. Hvis du tjekker din Search Console løbende (hvilket du...

læs mere
Google Merchant Center Next

Google Merchant Center Next

Merchant Center har fået sig en opdatering, og hvis du er heldig, kan du allerede nu få adgang til den nye version, som ellers først ruller ud i oktober. Der er tale om en større visuel opdatering og et forsøg på at gøre Google Merchant Center nemmere at benytte i...

læs mere