af Henrik Bondtofte | apr 10, 2017 | SEO, Søgemaskiner, Teknisk SEO
Et PDF-dokument kan være en rigtig god måde at præsentere data på og de gør sig især godt til salgspræsentationer, produktinformationer og ydelser. PDF-dokumenter kan dog skabe en række problemer i forhold til SEO og rent brugermæssigt, kan de også skabe problemer og...
af Henrik Bondtofte | mar 28, 2017 | Interne links, SEO, Teknisk SEO
Et HTML-sitemap er et kort over dit website, formateret som almindelig HTML-kode og dermed statisk kode, der som udgangspunkt skal opdateres manuelt, modsat dynamiske XML-sitemaps. Hvornår skal man gøre brug af et HTML-sitemap og hvad er fordelene helt konkret? Få...
af Henrik Bondtofte | mar 13, 2017 | SEO, Teknisk SEO
Generelt set er Google glad for tekst og det ved de fleste, der arbejder med markedsføring i søgemaskiner. I bestræbelser på at få udvidet indhold, uden at ødelægge brugeroplevelsen, har vi set en stor stigning i brugen af ”skjult indhold” i form af tabuleret indhold,...
af Henrik Bondtofte | mar 7, 2017 | Interne links, SEO, Teknisk SEO
En orphan-page er en side på et website, der ikke linkes til internt, og dermed en side, der ikke kan nås igennem websites navigationselementer. Der findes med andre ord ingen interne links til en orphan page, og derfor er den ”forældreløs”. Forældreløse sider kan...
af Henrik Bondtofte | feb 7, 2017 | Linkbuilding, SEO
Det kan i mange tilfælde være bekvemt at gøre sig brug af relative stier, men relative stier kan give en lang række SEO-tekniske problematikker, og de udgør derfor en risiko for dig og dit website. At løbe en risiko i forbindelse med dit websites SEO-helbred er aldrig...
af Henrik Bondtofte | dec 23, 2016 | SEO
2016 har været et turbulent år i forhold til arbejdet med søgemaskinerne. Kravene til onlinebaseret forretning bliver højere og højere, og det vil fortsætte ind i 2017. For vi nærmer os jo med hastige skridt det nye år, og i den forbindelse kommer her mine bud på,...
af Henrik Bondtofte | dec 13, 2016 | Hastighedsoptimering, SEO, Teknisk SEO
AMP står for ’Accelerated Mobile Pages’. AMP er startet af Google som et fælles projekt mellem Google, Twitter, WordPress og NY Times mfl., i et forsøg på at gøre det mobile web hurtigere og mere brugervenligt. Præmisserne for AMP er som følger: At lave hurtige...
af Henrik Bondtofte | dec 5, 2016 | SEO, Søgemaskiner
Har du nogensinde overvejet, hvordan det kan være, at du stort set altid kan finde det, du søger efter, når du indtaster en søgeforespørgsel? Og har du nogle gange undret dig over, at ikke alle resultaterne i et søgeresultat ser ud til at tilfredsstille din søgen,...
af Henrik Bondtofte | nov 14, 2016 | SEO, Søgemaskiner, Teknisk SEO
Desktop search eller søgninger fra computer har altid været størst i Google, og derfor har Googles primære interesse også været at sortere og rangere sider ud fra en vurdering af desktop versionen af en hjemmeside. For et par år siden skete det så endelig; antallet af...
af Henrik Bondtofte | aug 26, 2016 | SEO, Søgemaskiner, Teknisk SEO
Siden August 2014, har Google i stigende grad, forsøgt at få webmastere til at tage skiftet fra http til https og det går tilsyneladende ikke lige så hurtigt, som Google måske havde forventet. For at speede tingene op, har Google lavet nogle fundamentale ændringer i...
af Henrik Bondtofte | aug 19, 2016 | SEO
Det er ikke længere nødvendigt at have en unik tanke eller en original idé for at få succes med indhold på internettet, du kan blot bruge eller bygge videre på andres, som indholdskurator. Content curation eller kuratering af indhold, som det nok bedst oversættes til...
af Henrik Bondtofte | aug 10, 2016 | Google algoritme opdateringer, SEO
Google Phantom er en af de største Google opdateringer, den har intet navn og er derfor blevet døbt Phantom. Phantom minder på mange områder om Googles Panda-opdatering, men alligevel er den meget anderledes. Begge opdateringer forsøger at belønne sider af høj...
af Sasa Kovacevic | jul 5, 2016 | Klikbaseret annoncering
Google AdWords indeholder en række remarketing-funktioner, der giver dig mulighed for virkelig at målrette dine remarketing-annoncer og finde flere kundeemner, der deler de samme demografiske egenskaber som f.eks. dem, der er tilmeldt dit nyhedsbrev. Næsten alle som...
af Henrik Bondtofte | jul 4, 2016 | Linkbuilding, SEO, Søgemaskiner
Hvis du vil have gode placeringer i søgeresultaterne, er links den vigtigste faktor. Arbejdet med at skaffe links kaldes linkbuilding og denne disciplin har ændret sig meget de sidste par år. Arbejdet med links vil ændre sig mindst lige så meget de kommende år. Læs...
af Henrik Bondtofte | mar 14, 2016 | Linkbuilding, SEO, Søgemaskiner
Det har længe været et kendt faktum, at Google ønsker at man gør brug af nofollow-tagget på udgående links, når der er tale om sponsoreret indhold og når der linkes til en virksomhed, producent eller forhandler, som har tilsendt en blogger et produkt. Det er dog de...
Side 7 af 11. - « Første«...6789...»Sidste »