Blog

AuthorRank

AuthorRank

I August 2005 indgav Google en patentansøgning ved navn ’Agent Rank’. I dette patent redegør Google-medarbejderen David Minouge for en type agenter, der benytter modtagelsen og interaktioner på indhold udarbejdet af ”agenten” til at fastslå deres position. I patentet står det direkte, at ”agenters” indhold kan opnå højere rangeringer i søgeresultaterne, end indhold der ikke er signeret af en ”agent”, eller for den sags skyld rangerer højere end mindre autoritære ”agenter”.
(mere…)

Hjælp webmastere og få links retur

Hjælp webmastere og få links retur

Jeg sidder pt. i Italien i 33 graders varme, men kan samtidig se at vejret i Danmark er elendigt, og hvad er så bedre til at slå tiden ihjel end at bygge et par links til dit website? Derfor har jeg udformet denne korte guide til dig, med et par idéer til hvordan du med en lille smule arbejde kan samle en lang række relevante indgående links og samtidig skabe nogle værdifulde relationer. Det er samtidig links, der vil være svære for dine konkurrenter at kopiere.
(mere…)

Gør det nemt at linke til dig

Gør det nemt at linke til dig

D. 19. april havde jeg fornøjelsen af at holde et oplæg om linkbuilding til Marketing Camp 2012. Jeg gennemgik 9 konkrete linkbuilding tips, som jeg ikke tidligere har bragt på min blog. Men du skal ikke snydes, hvis du ikke var til Marketing Camp. Jeg går ud fra, at du havde en god grund til ikke at møde op, derfor har jeg valgt at bringe det ene af de 9 tips her på bloggen. Til gengæld håber jeg så, at du lover at møde op næste år, hvor jeg forhåbentligt igen får lov til at komme med en række tips til dig.
(mere…)

Derfor bør du linke ud!

Derfor bør du linke ud!

Det er en udbredt misforståelse, at det at linke ud skader ens website, eller i hvert fald hindrer at det kan ranke lige så godt i søgeresultaterne, som hvis man ikke gjorde.  I dette indlæg forklarer jeg lidt om de forskellige fordele der kan være ved at linke ud både søgemaskine- og brugermæssigt, og hvor idéen om at det er en god ting, ikke at linke ud, kommer fra. (mere…)

Exact match domæner

Exact match domæner

Især på den danske scene bliver der snakket meget om exact match domæner, som kort fortalt er domæner der hedder præcist det man gerne vil ranke på. Google har i mange år prioriteret disse domæner ulogisk højt, men har flere gange meldt ud at de vil mindske den lidt for positive effekt. Og det har de da også gjort – men de virker stadig, til dels i hvert fald.
(mere…)

Falske webshops truer julehandlen

Falske webshops truer julehandlen

Der er for tiden en stor mængde falske webshops at finde i Google’s søgeresultater, primært på tøjmarkedet, hvor svindlerne prøver at sælge dig eksklusive mærker som Canada Goose, Moncler, Ralph Lauren, Mulberry mv. til stærkt nedsatte priser. Det skader for det første de danske butikker som prøver at sælge originale varer til de danske forbrugere, men i den grad også forbrugerne, som kommer til at vente forgæves på deres julepakker eller modtager en billig kopi.
(mere…)

SEO-tekster

SEO-tekster

Der findes efterhånden en lang række udbydere af såkaldte SEO-tekster. idéen bag er at disse SEO-tekstforfattere skriver artikler som søgemaskinerne elsker, men gør de nu også det? Jeg har efterhånden slået hovedet mod muren mange gange, når jeg har modtaget en række tekster eller set disse på kunders hjemmesider.
(mere…)

4 Hurtige, stærke og nemme links

4 Hurtige, stærke og nemme links

En af læserne her på bloggen har spurgt mig om jeg ikke kunne komme med nogen forslag til hvordan man får nogle hurtige, men samtidigt gode links til sit site. Udfordringen er for hans vedkommende at han ikke arbejder på et dansk site, og derfor ikke kan bruge mange af de tips der ligger på danske blogs rundt omkring. Jeg har derfor valgt at inkludere linkmuligheder, som kan benyttes ligegyldigt hvilket land dit site er bosiddende i.
(mere…)

Spor Tweets, synes godt om, Linkedin likes og +1 i Analytics

Spor Tweets, synes godt om, Linkedin likes og +1 i Analytics

Har du ikke allerede implementeret tracking af sociale handlinger på dit website i Google Analytics, bør du se at få det gjort. For at optimere social deling af dit indhold, er du nødt til at kende de handlinger, indgangskilder og det indhold, der i sidste ende får dine brugere til dele gennem deres sociale kanaler. Bemærk at du skal bruge de officielle knapper for at denne opsætning virker, og at du med denne opsætning kun sporer handlinger på dit website. For at måle sociale handlinger ud over dit website skal du bruge nogle andre værktøjer, som jeg kommer ind på i senere indlæg.

(mere…)

Udfyld formularen og bliv kontaktet.