af Henrik Bondtofte | jan 9, 2019 | Søgemaskiner
Forrige år var jeg med min partner i Bondtofte & Co, Bjørn Kryger, en tur til USA, nærmere bestemt Californien. Vi skulle til SMX West og prøve en af de helt store udenlandske konferencer af. I forbindelse med arrangementet, var alle deltagere også inviteret til...
af Henrik Bondtofte | jan 9, 2019 | SEO, Teknisk SEO, Værktøjer
Siden lanceringeren af det nye Search Console, modtager jeg ofte e-mails fra folk, der bliver nervøse over de mange advarsler der sendes ud derfra. Det er ikke så underligt, for det nye Search Console har det med at ”male fanden på væggen”. I denne guide vil jeg...
af Henrik Bondtofte | dec 18, 2018 | Hastighedsoptimering, SEO, Teknisk SEO
Ønsker du bedre sikkerhed og et hurtigere website? Ja, hvorfor ikke? Så bør du tage et kig nærmere på HSTS. I denne artikel får du inputs til hvorfor du bør bruge HSTS. HSTS står for HTTP Strict Transport Security. Brugere og søgemaskiner tager ikke let på sikkerhed....
af Henrik Bondtofte | okt 3, 2018 | Linkbuilding, SEO
Der er efterhånden gået lidt sport i at splejse om fællesartikler på større medier, hvor flere virksomheder går sammen og laver en fælles historie og hvor alle får et link. Det gør det muligt at komme bredere ud på flere medier, til en lavere pris, men hvor stor værdi...
af Henrik Bondtofte | aug 28, 2018 | SEO, Søgemaskiner
Rigtigt mange er efterhånden stødt på begrebet E-A-T, særligt i forbindelse med Googles Search Quality Rating Guidelines, hvor udtrykket bruges adskillige gange, men hvad er E-A-T og hvorfor er det vigtigt for dig og dit website? E-A-T står for Ekspertise, autoritet...
af Henrik Bondtofte | aug 22, 2018 | Google algoritme opdateringer, SEO, Søgemaskiner
I starten af august måned kørte der en større opdatering i Googles indeks, som roterede kraftigt rundt på søgeresultaterne, inden for en lang række forskellige brancher, fælles for alle de negativt påvirkede sider er, at de klassificeres som YMYL-sider, som Google...
af Henrik Bondtofte | aug 8, 2018 | Hastighedsoptimering, SEO, Teknisk SEO
Alle elementer i et billede bør tale sammen og fortælle, hvad billeder omhandler, hvad det hedder og hvad det fremviser. Dette øger markant chancen for, at det kan dukke op i søgeresultaterne og særligt i Googles billedsøgning. Billeder kan dog også være med til at...
af Henrik Bondtofte | jun 8, 2018 | Linkbuilding
“Domæneautoritet” er blevet det nye PageRank, alle snakker om det og alle vil have mere af det. Der har øjensynligt formet sig en eller anden form for kollektiv konsensus omkring vigtigheden af at alle indgående links skal have høj autoritet, men dette er...
af Henrik Bondtofte | apr 18, 2018 | SEO, Teknisk SEO
Resultatsider der strækker over mere end en enkelt side kaldes i fagtermer sidenummereringsresultater, sideinddelt indhold eller pagineringssider. Sidenummereringsresultater er best practice opdeling af sider, der indeholder for mange elementer, til at de kan vises på...
af Henrik Bondtofte | mar 12, 2018 | Interne links, SEO, Teknisk SEO
En omdirigeringskæde også kaldet en redirect-chain er, som navnet antyder, en kæde af omdirigeringer og en problematik, som mange websites lider under. Der er op til flere ulemper ved redirect-chains og i denne artikel, gennemgås de forskellige elementer, der er værd...
af Henrik Bondtofte | jan 16, 2018 | SEO
Yderligere links der vises under nogle af Googles organiske søgeresultater, kaldes sitelinks og er ment som en hjælp til brugere, så de nemmere og hurtigere kan navigere til essentielle punkter på dit website eller din side. Sitelinks er umådeligt interessante, da de...
af Henrik Bondtofte | dec 12, 2017 | SEO
Rankbrain blev tilbage i oktober 2015 bekræftet som værende en aktiv del af Googles algoritmer. Google selv har udtalt, at RankBrain er den tredje vigtigste rankingfaktor, men hvad er RankBrain egentlig, og er det overhovedet muligt at optimere i mod den? Hvad er...
af Henrik Bondtofte | okt 12, 2017 | SEO, Teknisk SEO
301 omdirigeringer er den korrekte måde hvormed man permanent viderestiller én URL til en anden. Signalet sendes til både brugernes klienter og søgemaskinerne som følger og behandler omdirigeringen, og som herefter overfører linkværdien fra den tidligere URL. Men i...
af Henrik Bondtofte | aug 11, 2017 | SEO, Teknisk SEO
At overtage udløbne domæner med en høj linkværdi har i snart et årti været en taktik, som mange har benyttet sig af. Men virker det overhovedet i praksis, og hvad er Googles synspunkt på sagen? Der er ingen tvivl om, at denne taktik har virket og med allerhøjeste...
af Henrik Bondtofte | maj 11, 2017 | Google algoritme opdateringer, SEO, Søgemaskiner
Det 8. marts rullede endnu en ny Google opdatering ud, hvilket fik konsekvenser for mange websiteejere, der måtte se deres trafiktal falde markant over en kort periode. Det var Googles seneste opdatering ”Fred” der blev frigivet. I denne artikel, får du et indblik i...
Side 6 af 11. - « Første«...5678...»Sidste »