Blog

Kuratering af indhold – Content Curation

Kuratering af indhold – Content Curation

Det er ikke længere nødvendigt at have en unik tanke eller en original idé for at få succes med indhold på internettet, du kan blot bruge eller bygge videre på andres, som indholdskurator. Content curation eller kuratering af indhold, som det nok bedst oversættes til på dansk, er på ingen måder en ny taktik, men den er overset af mange og fungerer fantastisk både i forhold til SEO, Sociale Medier og generel indholdsproduktion. (mere…)

Googles Phantom opdatering

Googles Phantom opdatering

Google Phantom er en af de største Google opdateringer, den har intet navn og er derfor blevet døbt Phantom. Phantom minder på mange områder om Googles Panda-opdatering, men alligevel er den meget anderledes. Begge opdateringer forsøger at belønne sider af høj kvalitet og at straffe sider af lav kvalitet, for at vise de bedste resultater til brugerne. I juni måned i år kørte Phantom for fjerde gang, hvilket i den grad  har været noget, der har kunne mærkes for en lang række websites. Nogle som vindere andre som de helt store tabere. (mere…)

Unikke billeder og fotos ift. SEO

Unikke billeder og fotos ift. SEO

For første gang nogensinde, giver jeg ordet til en anden her på min personlige blog. Morten Kristensen der har skrevet artiklen er en erfaren E-købmand, god samarbejdspartner og ven og så ved han en forfærdelig masse om billeder, content marketing og ophavsret. Morten Kristensen, driver og ejer blandt andet Cosmos Co (https://shop.cosmos-co.eu/da/) og Customfit.eu (https://customfit.eu), herudover blogger på han blandt andet på zzm.dk (https://zzm.dk). Jeg giver hermed ordet til Morten: (mere…)

Google ude efter bloggere og deres sponsorer

Google ude efter bloggere og deres sponsorer

Det har længe været et kendt faktum, at Google ønsker at man gør brug af nofollow-tagget på udgående links, når der er tale om sponsoreret indhold og når der linkes til en virksomhed, producent eller forhandler, som har tilsendt en blogger et produkt. Det er dog de færreste der følger disse retningslinjer og de sidste par år, har vi set en voldsom stigning i ”sponsoreret indhold” på diverse blogs.
(mere…)

SecureValueSearch

SecureValueSearch

Migreringer af websites, skiftende webmasters, forglemmelser og redaktører der er lige hurtige nok, giver løbende udfordringer for de fleste websites. Derfor har jeg været med til at udarbejde et nyt værktøj, der løbende monitorerer, en for dit website, lang række helbredsmæssige problematikker og samtidig kommer med konkrete forbedringsforslag. (mere…)

Google Panda – Alt det nye og spændende!

Google Panda – Alt det nye og spændende!

I forbindelse med de store rystelser i søgeresultaterne, hen over weekenden, er der blevet spekuleret meget i, hvad de skyldtes. Der har været talt om den længe ventede hyper penguin eller måske en Panda-opdatering. Det viste sig ”bare” at være en almindelig større opdatering og i den forbindelse, er der sluppet en del spændende information ud omkring Googles Panda, som kæmper imod dårlig kvalitet i søgeresultaterne. (mere…)

Se mit oplæg fra Digital Markedsføring 2015: Fremtidens SEO

Se mit oplæg fra Digital Markedsføring 2015: Fremtidens SEO

Tilbage i november sidste år var jeg til Digital Markedsføring 2015 i Holstebro. Det er Danmarks største online-marketing begivenhed, og det er altid super spændende at være en del af. I år, som nu er sidste år, blev jeg bedt om at snakke om SEO nu og i fremtiden, og det kom der et lille oplæg på 40 minutter ud af. Som noget nyt er oplæggene blevet optaget, og du kan derfor få lov til at se hele mit oplæg GANSKE GRATIS.
(mere…)

Billeder og CDN kan være en farlig kombination

Billeder og CDN kan være en farlig kombination

Et Content Delivery Network er en rigtig smart måde at servere dine billeder hurtigt og sikkert til dine brugere uden at belaste din egen server for meget. CDN kan således sikre, at websitet loader hurtigere over for brugerne, men det kan også skabe problemer med duplikeret indhold, og du kan endda risikere, at dine billeder slet ikke indekseres på dit eget domæne.
(mere…)

Vægter søgeord i header-tags højere end søgeord i kursiv, fed og understreget?

Vægter søgeord i header-tags højere end søgeord i kursiv, fed og understreget?

De fleste ved, at headers, fed og kursiv er indikatorer for, at noget er vigtigt, og at søgemaskinerne skeler til dette. Derfor bliver det også altid anbefalet at køre med korrekte headers og at implementere sine vigtigste søgeord heri. Og det giver da også mening i nogle tilfælde, hvor det i andre tilfælde ikke gør. Men er der overhovedet forskel på brugen af fed, understregning, kursiv og headers?
(mere…)

Hreflang-tag

Hreflang-tag

Hreflang blev introduceret tilbage i 2011 og var et kærkomment tiltag, der gjorde arbejdet med flersprogs-websites langt nemmere og mere håndterbart. Hreflang-tagget fortæller Google, hvilken land/region og sprog du bruger på en side, så søgemaskinerne kan præsentere dette resultat til brugere, der søger i dette sprog, og som kommer fra det pågældende land eller blot til brugere, der alle har samme sprogindstilling.
(mere…)

Sådan vurderer du om et link er din tid værd

Sådan vurderer du om et link er din tid værd

Du er sandsynligvis flere gange faldet over hjemmesider, der linker til sider, der minder om din, og hvor du tænker, at dit link også hører til. Men hvordan vurderer du, om det overhovedet kan betale sig, eller om du helt skal holde dig væk? Der er en række faktorer, du bør være opmærksom på, inden du begiver dig ud i at prøve at få et link og dem vil jeg i dette indlæg gennemgå.
(mere…)

Udfyld formularen og bliv kontaktet.