Googles Vidensgraf (Knowledge Graph)

Googles Vidensgraf (Knowledge Graph)

Googles Knowledge Graph har transformeret måden, vi interagerer med og forstår store mængder af data på. I denne artikel vil Jeg dykke ned i, hvad Knowledge Graph er, hvordan den virker, og hvilken betydning den har for søgeopelevelsen i Google. Et stort datasæt...
Googles Shoppinggraf

Googles Shoppinggraf

Shoppinggrafen er et ML-baseret realtidsdatasæt over verdens produkter og forhandlere. Shoppinggrafen indeholder milliarder af globale produkter samt specifikke informationer om disse, såsom tilgængelighed, anmeldelser fra andre shoppere, fordele, ulemper, størrelser,...
Long-tail søgeord og søgefraser

Long-tail søgeord og søgefraser

Long-tail søgeord er meget specifikke søgeforespørgsler, som normalt har relativt lav søgevolumen, netop fordi de i sagens natur, er så specifikke, at de ikke udføres særligt ofte. Selvom disse søgeord søges på mindre hyppigt, udgør de tilsammen en stor del af det...
PageRank forklaret

PageRank forklaret

Da Google blev grundlagt af Larry Page og Sergey Brin i 1998, introducerede de PageRank-algoritmen, et banebrydende koncept, der skulle revolutionere verdens søgemaskiner. PageRank-algoritmen var baseret på et komplekst matematisk princip, der analyserer links mellem...
Zero-click søgninger

Zero-click søgninger

De sidste par år har vi set en stor stigning i de såkaldte zero-click søgninger, altså søgninger, hvor en bruger ender med ikke at klikke på noget resultat, efter at de har indsat en søgeforespørgsel i Google. Hvis du tjekker din Search Console løbende (hvilket du...
Google Merchant Center Next

Google Merchant Center Next

Merchant Center har fået sig en opdatering, og hvis du er heldig, kan du allerede nu få adgang til den nye version, som ellers først ruller ud i oktober. Der er tale om en større visuel opdatering og et forsøg på at gøre Google Merchant Center nemmere at benytte i...