Forstå forskellen mellem dyb læring og maskinlæring
Forskellen mellem dyb læring og maskinlæring, inden for kunstig intelligens (AI) kan være svær at forstå. Begge systemer spiller en væsentlig rolle i udviklingen af...
Tilmeld dig mit nyhedsbrev og bliv klogere på SEO
SEO tips, AI-insights og de seneste trends inden for digital markedsføring. Hold dig opdateret med ekspert-råd fra Henrik Bondtofte.
Forskellen mellem dyb læring og maskinlæring, inden for kunstig intelligens (AI) kan være svær at forstå. Begge systemer spiller en væsentlig rolle i udviklingen af...
Dyb læring er en gren af kunstig intelligens (AI) og en underkategori af maskinlæring, der efterligner den måde, mennesker opnår visse typer viden på. Tænk...
Maskinlæring er en form for kunstig intelligens (AI), der giver computere evnen til at lære fra og tilpasse sig data uden at være forud programmeret...
SGE står for Search Generative Experience og er et forsøg fra Google, hvor de prøver at integrere kunstig intelligens ovenpå deres søgeresultater. En tilgang, der...
Googles “Helpful Content Update” var – og er – en større ændring til Googles algoritmer, der har til formål at fremhæve og belønne indhold, der...
SpamBrain er blevet Googles primære værktøj i krigen mod spam, og den seneste offentligt kendte opdatering i december 2022 understregede netop dette. I modsætning til...
Den 21. april 2015 implementerede Google en stor opdatering til deres algoritmer, designet til at favorisere mobilvenlige hjemmesider i deres søgeresultater. Opdateringen havde stor indflydelse...
Tilbage i december sidste år (2023) lavede Google en betydelig opdatering af sine retningslinjer for indeksering og rangering af videoer i deres søgeresultater. Ændringerne er...
BERT står for Bidirectional Encoder Representations from Transformers og er navnet på en Google algoritmeopdatering, der blev lanceret tilbage i 2019. Opdateringen var, ligesom Hummingbird...
Googles Pigeon-opdatering blev lanceret den 20. august 2013 og skabte med ét meget store forandringer i Googles lokale søgeresultater. Formålet med denne opdatering var at...
Google lancerede Hummingbird-opdateringen omkring den 20. august 2013, men annoncerede den først den 26. september samme år. I modsætning til tidligere opdateringer, som Panda og...
Google har mange grafer, blandt andet shoppinggraf og en vidensgraf, men mest kendt er nok alligevel deres linkgraf. En linkgraf er en visuel repræsentation af...
Googles Knowledge Graph har transformeret måden, vi interagerer med og forstår store mængder af data på. I denne artikel vil Jeg dykke ned i, hvad...
Tilbage i november i år, annoncerede Google en ny søgefunktion til shoppingtilbud, drevet af deres shoppinggraf. Brugere vil nu kunne gå til en ny Shop...
Shoppinggrafen er et ML-baseret realtidsdatasæt over verdens produkter og forhandlere. Shoppinggrafen indeholder milliarder af globale produkter samt specifikke informationer om disse, såsom tilgængelighed, anmeldelser fra...
27. okt 2025
27. okt 2025
7. aug 2025