Google Hummingbird

Google Hummingbird

Google lancerede Hummingbird-opdateringen omkring den 20. august 2013, men annoncerede den først den 26. september samme år. I modsætning til tidligere opdateringer, som Panda og Penguin, der fungerede som tilføjelser til Googles eksisterende algoritme, var...
Googles Linkgrafer

Googles Linkgrafer

Google har mange grafer, blandt andet shoppinggraf og en vidensgraf, men mest kendt er nok alligevel deres linkgraf. En linkgraf er en visuel repræsentation af alle de links, der findes mellem websites på Internettet, linkgrafen er altså en kortlægning af forbindelser...
Googles Vidensgraf (Knowledge Graph)

Googles Vidensgraf (Knowledge Graph)

Googles Knowledge Graph har transformeret måden, vi interagerer med og forstår store mængder af data på. I denne artikel vil Jeg dykke ned i, hvad Knowledge Graph er, hvordan den virker, og hvilken betydning den har for søgeopelevelsen i Google. Et stort datasæt...
Googles Shoppinggraf

Googles Shoppinggraf

Shoppinggrafen er et ML-baseret realtidsdatasæt over verdens produkter og forhandlere. Shoppinggrafen indeholder milliarder af globale produkter samt specifikke informationer om disse, såsom tilgængelighed, anmeldelser fra andre shoppere, fordele, ulemper, størrelser,...
Long-tail søgeord og søgefraser

Long-tail søgeord og søgefraser

Long-tail søgeord er meget specifikke søgeforespørgsler, som normalt har relativt lav søgevolumen, netop fordi de i sagens natur, er så specifikke, at de ikke udføres særligt ofte. Selvom disse søgeord søges på mindre hyppigt, udgør de tilsammen en stor del af det...
PageRank forklaret

PageRank forklaret

Da Google blev grundlagt af Larry Page og Sergey Brin i 1998, introducerede de PageRank-algoritmen, et banebrydende koncept, der skulle revolutionere verdens søgemaskiner. PageRank-algoritmen var baseret på et komplekst matematisk princip, der analyserer links mellem...
Zero-click søgninger

Zero-click søgninger

De sidste par år har vi set en stor stigning i de såkaldte zero-click søgninger, altså søgninger, hvor en bruger ender med ikke at klikke på noget resultat, efter at de har indsat en søgeforespørgsel i Google. Hvis du tjekker din Search Console løbende (hvilket du...