af Henrik Bondtofte | feb 20, 2024 | On-page SEO, SEO
“Hvor langt skal mit indhold være for at ranke i søgemaskiner? Hvor mange ord skal der være på siden?” Sagde ingen nogensinde, da de skulle lave en fantastisk landingsside til deres målgruppe. Alligevel er der noget om snakken, for selvom der ikke findes...
af Henrik Bondtofte | feb 8, 2024 | Interne links, SEO, Teknisk SEO
Redirects af typen 3xx er et kendt fænomen for enhver, der arbejder med websites. Disse omdirigeringer, der inkluderer de velkendte 301- og 302-redirects, spiller en vigtig rolle i styringen af dit sites navigation. En 301-redirect er en permanent omdirigering, mens...
af Henrik Bondtofte | feb 6, 2024 | Søgemaskiner
Med over 1,6 milliarder brugere på verdensplan er TikTok hurtigt ved at blive en populær kilde til informationssøgning, især blandt Generation Z. Her ser vi en bemærkelsesværdig udvikling i, hvordan den yngre generation finder frem til information online, hvilket...
af Henrik Bondtofte | feb 5, 2024 | A.I
Forskellen mellem dyb læring og maskinlæring, inden for kunstig intelligens (AI) kan være svær at forstå. Begge systemer spiller en væsentlig rolle i udviklingen af AI-teknologier, men de anvendes forskelligt og har deres egne unikke egenskaber. Maskinlæring...
af Henrik Bondtofte | feb 4, 2024 | A.I
Dyb læring er en gren af kunstig intelligens (AI) og en underkategori af maskinlæring, der efterligner den måde, mennesker opnår visse typer viden på. Tænk på det som en slags meget avanceret form for efterligningsspil, hvor computeren prøver at efterligne, hvordan...
af Henrik Bondtofte | feb 2, 2024 | A.I
Maskinlæring er en form for kunstig intelligens (AI), der giver computere evnen til at lære fra og tilpasse sig data uden at være forud programmeret til specifikke opgaver. Dette kan opnås ved at anvende algoritmer, der kan identificere mønstre i data og forbedre...
af Henrik Bondtofte | feb 2, 2024 | A.I, Søgemaskiner
SGE står for Search Generative Experience og er et forsøg fra Google, hvor de prøver at integrere kunstig intelligens ovenpå deres søgeresultater. En tilgang, der kombinerer generativ kunstig intelligens (AI) med Googles søgemaskine, hvilket giver brugerne mulighed...
af Henrik Bondtofte | jan 25, 2024 | Google algoritme opdateringer
Googles “Helpful Content Update” var – og er – en større ændring til Googles algoritmer, der har til formål at fremhæve og belønne indhold, der reelt set er hjælpsomt for brugere. Opdateringen er stor og omfattende, fordi meget indhold på...
af Henrik Bondtofte | jan 24, 2024 | Google algoritme opdateringer
SpamBrain er blevet Googles primære værktøj i krigen mod spam, og den seneste offentligt kendte opdatering i december 2022 understregede netop dette. I modsætning til tidligere opdateringer, hvor fokus lå på direkte spamdetektion, bruger Google nu sin AI-drevne...
af Henrik Bondtofte | jan 24, 2024 | Google algoritme opdateringer
Den 21. april 2015 implementerede Google en stor opdatering til deres algoritmer, designet til at favorisere mobilvenlige hjemmesider i deres søgeresultater. Opdateringen havde stor indflydelse og blev hurtigt omdrejningspunktet for samtale i online marketing-kredse...
af Henrik Bondtofte | jan 23, 2024 | SEO, Teknisk SEO
Tilbage i december sidste år (2023) lavede Google en betydelig opdatering af sine retningslinjer for indeksering og rangering af videoer i deres søgeresultater. Ændringerne er markante og adskiller sig fra tidligere best practice. Læs med her og bliv klogere på...
af Henrik Bondtofte | jan 21, 2024 | Google algoritme opdateringer
BERT står for Bidirectional Encoder Representations from Transformers og er navnet på en Google algoritmeopdatering, der blev lanceret tilbage i 2019. Opdateringen var, ligesom Hummingbird også var, en af de største i historien for Googles søgealgoritme. Med...
af Henrik Bondtofte | jan 17, 2024 | Google algoritme opdateringer
Googles Pigeon-opdatering blev lanceret den 20. august 2013 og skabte med ét meget store forandringer i Googles lokale søgeresultater. Formålet med denne opdatering var at integrere Googles lokale søgealgoritme tættere med deres almindelige webalgoritme. Målet med...
af Henrik Bondtofte | jan 12, 2024 | Google algoritme opdateringer
Google lancerede Hummingbird-opdateringen omkring den 20. august 2013, men annoncerede den først den 26. september samme år. I modsætning til tidligere opdateringer, som Panda og Penguin, der fungerede som tilføjelser til Googles eksisterende algoritme, var...
af Henrik Bondtofte | jan 8, 2024 | SEO, Søgemaskiner
Google har mange grafer, blandt andet shoppinggraf og en vidensgraf, men mest kendt er nok alligevel deres linkgraf. En linkgraf er en visuel repræsentation af alle de links, der findes mellem websites på Internettet, linkgrafen er altså en kortlægning af forbindelser...