Blog

Organiske sitelinks

Organiske sitelinks

Yderligere links der vises under nogle af Googles organiske søgeresultater, kaldes sitelinks og er ment som en hjælp til brugere, så de nemmere og hurtigere kan navigere til essentielle punkter på dit website eller din side. Sitelinks er umådeligt interessante, da de kan øge klikraten markant og derfor give flere besøgende og fastholde positioner i søgeresultaterne. (mere…)

Hvad er Googles Rankbrain og hvordan fungerer den?

Hvad er Googles Rankbrain og hvordan fungerer den?

Rankbrain blev tilbage i oktober 2015 bekræftet som værende en aktiv del af Googles algoritmer. Google selv har udtalt, at RankBrain er den tredje vigtigste rankingfaktor, men hvad er RankBrain egentlig, og er det overhovedet muligt at optimere i mod den?

Hvad er Googles formål med RankBrain?

Google benytter RankBrain til at håndtere enorme mængder kvalitativ data, der bliver omformet til kvantitativ data i form af entiteter, også kaldet vektorer. Den kunstige intelligens bruges altså til at omstille det skrevne sprog til matematiske objekter. (mere…)

Hvor lang tid skal en 301 omdirigering stå?

Hvor lang tid skal en 301 omdirigering stå?

301 omdirigeringer er den korrekte måde hvormed man permanent viderestiller én URL til en anden. Signalet sendes til både brugernes klienter og søgemaskinerne som følger og behandler omdirigeringen, og som herefter overfører linkværdien fra den tidligere URL. Men i hvor lang tid, skal man lade en omdirigering stå, før end man kan fjerne den? (mere…)

Er arbejdet med udløbne domæner virkelig tiden værd?

Er arbejdet med udløbne domæner virkelig tiden værd?

At overtage udløbne domæner med en høj linkværdi har i snart et årti været en taktik, som mange har benyttet sig af. Men virker det overhovedet i praksis, og hvad er Googles synspunkt på sagen?

Der er ingen tvivl om, at denne taktik har virket og med allerhøjeste sandsynlighed også stadig gør det i nogle tilfælde. Essensen her er, at det kun er i nogle tilfælde, og det betyder, at arbejde med udløbne domæner i langt de fleste tilfælde er et stort tidsspilde. (mere…)

Intern linkstruktur: HTML Sitemaps

Intern linkstruktur: HTML Sitemaps

Et HTML-sitemap er et kort over dit website, formateret som almindelig HTML-kode og dermed statisk kode, der som udgangspunkt skal opdateres manuelt, modsat dynamiske XML-sitemaps. Hvornår skal man gøre brug af et HTML-sitemap og hvad er fordelene helt konkret? Få svaret i denne artikel.

(mere…)

Tabuleret indhold og fold ud/læs mere bokse i forhold til SEO

Tabuleret indhold og fold ud/læs mere bokse i forhold til SEO

Generelt set er Google glad for tekst og det ved de fleste, der arbejder med markedsføring i søgemaskiner. I bestræbelser på at få udvidet indhold, uden at ødelægge brugeroplevelsen, har vi set en stor stigning i brugen af ”skjult indhold” i form af tabuleret indhold, læs mere bokse mv.

Men hvilken effekt har denne slags indhold på placeringerne i søgeresultaterne og har de overhovedet en berettigelse fra et SEO-mæssigt perspektiv? (mere…)

Forventinger og tendenser: Sådan opnår du succes i søgeresultaterne i 2017

Forventinger og tendenser: Sådan opnår du succes i søgeresultaterne i 2017

2016 har været et turbulent år i forhold til arbejdet med søgemaskinerne. Kravene til onlinebaseret forretning bliver højere og højere, og det vil fortsætte ind i 2017. For vi nærmer os jo med hastige skridt det nye år, og i den forbindelse kommer her mine bud på, hvad det nye år bringer med sig inden for søgemaskineoptimeringens verden. Glæd dig – Det bliver et godt år. (mere…)

Det nye mobilformat i Google: Accellerated Mobile Pages ⚡

Det nye mobilformat i Google: Accellerated Mobile Pages ⚡

AMP står for ’Accelerated Mobile Pages’. AMP er startet af Google som et fælles projekt mellem Google, Twitter, WordPress og NY Times mfl., i et forsøg på at gøre det mobile web hurtigere og mere brugervenligt. Præmisserne for AMP er som følger: At lave hurtige hjemmesider, at være nemt at implementere, gøre det muligt at kapitalisere på indhold og omfavne det åbne web. (mere…)

Varians i søgeresultaterne – QDD (Query Deserves Diversification)

Varians i søgeresultaterne – QDD (Query Deserves Diversification)

Har du nogensinde overvejet, hvordan det kan være, at du stort set altid kan finde det, du søger efter, når du indtaster en søgeforespørgsel? Og har du nogle gange undret dig over, at ikke alle resultaterne i et søgeresultat ser ud til at tilfredsstille din søgen, mens andre er spot on? Få forklaringen i denne artikel. Årsagen til, at du finder resultater der ikke matcher din forespørgsel, er, at din forespørgsel ikke er specifik nok til at Google føler sig sikker på, hvad du helt konkret søger efter, samt hvad hensigten bag din søgning er – det kan også være, at Google aldrig tidligere har set den forespørgsel, du har indtastet og derfor er i tvivl. (mere…)

Mobile-first indekset rulles stille ud

Mobile-first indekset rulles stille ud

Desktop search eller søgninger fra computer har altid været størst i Google, og derfor har Googles primære interesse også været at sortere og rangere sider ud fra en vurdering af desktop versionen af en hjemmeside.

For et par år siden skete det så endelig; antallet af mobile forespørgsler i Google oversteg antallet af forespørgsler fra desktop-computere, og derfor er Google nu i gang med en stille udrulning af det nye indeks over de næste mange måneder. Herefter vendes indekset rundt, og det primære indeks bliver det mobile. (mere…)

Alle 3xx Redirects overfører nu fuld PageRank (Linkpopularitet) ved migrering til https

Alle 3xx Redirects overfører nu fuld PageRank (Linkpopularitet) ved migrering til https

Siden August 2014, har Google i stigende grad, forsøgt at få webmastere til at tage skiftet fra http til https og det går tilsyneladende ikke lige så hurtigt, som Google måske havde forventet. For at speede tingene op, har Google lavet nogle fundamentale ændringer i den måde, hvor på de håndterer 3xx Redirects i forbindelse med migrering til https.
(mere…)

Udfyld formularen og bliv kontaktet.