SEO artikler
Vil du lære om SEO? Så er det her du skal læse med! Konkrete og lavpraktiske råd omkring SEO, baseret på egen erfaring, læs med her og nå nye højder med dit website!
Bazoom – Platform hvor du nemt kan købe links
Hvis du har arbejdet med SEO i mere end ti år, så vil du også huske dengang, linkbuilding var lidt som en sortbørshandel. Det var ikke noget, man talte for højt om, hvilket gjorde markedet for handel med links svært at gennemskue. For lad os bare være ærlige, der har...
Sådan tracker du AI-trafik i GA4
Alle snakker om AI-trafik og om hvor meget den kommer til at fylde i dine besøgsstatistikker. Selvom der stadig ikke findes en uniform måde at få al data på, kan du stadig få et lille indblik i noget af den trafik, der bliver leveret til dit website fra de forskellige...
Sådan får du maksimal SEO-effekt ud af IngenCO2-certifikaterne
Google er blevet forelsket i linkautoritet igen, og ikke bare i små dryp, men hele arsenalet. Det betyder, at forskellige ældre linkbuilding-strategier igen har en markant betydning for dine placeringer i søgeresultaterne. En mærkeordning, jeg selv var glad for...
Query Counting – En bedre metode til at måle SEO-vækst
De fleste, der arbejder aktivt med SEO, tracker stadig deres fremskridt på samme måde, som de gjorde for 10 år siden. Ændringer bliver udført på en side, der bygges links, og indhold optimeres, men resultaterne måles ud fra foruddefinerede opsatte keywords i et rank...
Adversarial Pogo-Sticking
Vi bliver hele tiden klogere på, hvordan brugeradfærd påvirker rankings i Googles søgeresultater, særligt efter det store læk fra Google Content Warehouse API sidste år gav os dyb indsigt i, hvor meget de rent faktisk lytter til brugersignaler. Google kigger på dwell...
Negativ SEO – Google siger, det ikke virker, virkeligheden siger noget andet
Negativ SEO er et begreb, der deler vandene i SEO-branchen. På den ene side står Google, som insisterer på, at man ikke kan skade andre websites med links. På den anden side står virkeligheden, og den ser desværre anderledes ud. Men sådan er det jo så ofte, når...
Pas på datablindhed i din linkbuilding: Google ser mere, end værktøjerne gør
Når man arbejder med linkbuilding, er det afgørende at forstå forskellene mellem Googles indeks og de databaser, som linkanalyseværktøjer som Ahrefs, Semrush, Moz og Majestic benytter. Googles søgeindeks indeholder flere hundrede milliarder websider og har en...
Hvorfor webtilgængelighed er vigtigt for din synlighed
Tilgængelighed, eller accessibility som det også hedder, er en vigtig del af ethvert moderne website. Ikke alene sikrer det, at din hjemmeside er brugervenlig for alle, uanset evner, men det kan også forbedre dine placeringer i Googles søgeresultater. En kombination...
Sidetitler i 2025 – Sådan skaber du optimerede titler
Sidetitler er og vil fortsat være en af de mest fundamentale SEO-elementer, men det er ikke længere nok at tænke sidetitler som statiske overskrifter. Ligesom at statiske overskrifter ikke nødvendigvis ville gøre sig godt i søgeresultaterne, skal sidetitler være...
Googles Navboost-algoritme
I begyndelsen af maj 2024 så vi et massivt læk af Google-dokumenter, som afslørede mange af de algoritmer og systemer, der ligger til grund for Googles søgemaskine. Disse dokumenter gav et hidtil uset indblik i Google. Jeg har tidligere behandlet alt, der handlede om...