af Henrik Bondtofte | maj 8, 2011 | Affiliate marketing, Google algoritme opdateringer, SEO, Søgemaskiner
Siden januar i år har der været ting i gære på affiliate-markedet. Der har været voldsomme ændringer i SERPs, og i sidste uge blev rigtigt mange affiliate-sites ramt af et alvorligt stød. Jeg har fået flere henvendelser fra folk der er ramt, og jeg har også selv sites...
af Henrik Bondtofte | apr 7, 2011 | Linkbuilding, SEO
Er du ved at løbe tør for idéer til din linkbuilding kampagne er det sjældent en god idé at begynde og jagte lavkvalitetslinks. Dine allerede eksisterende links kan styrkes og her er der megen værdi at hente. Identificer dine svageste links Når der arbejdes på at...
af Henrik Bondtofte | mar 27, 2011 | Linkbuilding, SEO
Arbejder du på at positionere dig i søgeresultaterne, arbejder du sandsynligvis med linkbuilding. Der skal ikke tages let på denne disciplin, som bestemt ikke er uden risiko hvis den udføres med hovedet under armen. I denne artikel giver jeg nogle tips til hvordan du...
af Henrik Bondtofte | mar 7, 2011 | Google algoritme opdateringer, SEO, Søgemaskiner
De sidste par uger har der været stor fokus på Googles seneste algoritmiske ændring og der er mange der har misforstået formålet med denne. Dette skyldes især at mange bureauer og konsulenter maler fanden på væggen, uden først at sætte sig ind i hvad ændringen rent...
af Henrik Bondtofte | jan 24, 2011 | SEO, Søgemaskiner
Der findes stadig forums, Facebook-grupper og Slack-kanaler, hvor folk panikker over at være “banned fra Google”. Og det korte svar er: Du er det nok ikke. Der er forskel på at ryge helt ud af indekset og bare være ramt af et filter. Lad os tage den fra toppen og...
af Henrik Bondtofte | jan 24, 2011 | Linkbuilding, Reputation Management, SEO
Det kræver ikke meget. En dårlig kundeoplevelse. En sur anmeldelse. En kritisk artikel. Og så ligger dit brand der på side 1, omringet af dårlig omtale. Hvis du først skal reagere, når det sker, er det allerede for sent. Derfor bør du arbejde proaktivt med reputation...
af Henrik Bondtofte | jan 4, 2011 | SEO, Søgemaskiner
Der findes et hav af forskellige søgekommandoer, du kan benytte på Google, som kan hjælpe dig med dit SEO-arbejde. I stedet for at gennemgå de enkelte kommandoer, har jeg valgt at beskrive, hvordan du kan kombinere to eller flere kommandoer til at udtrække og...
af Henrik Bondtofte | nov 3, 2010 | SEO, Struktureret data, Teknisk SEO
Tilbage i 2010 begyndte Google for alvor at eksperimentere med Rich Snippets til webshops. Det var dengang, du stadig kunne slippe afsted med at markere stjerner og priser uden et egentligt produktfeed. Men tiderne har ændret sig. I denne artikel kigger vi kort på,...
af Henrik Bondtofte | nov 1, 2010 | Søgemaskiner, Struktureret data, Teknisk SEO
Der er kamp om pladserne på søgeresultatsiderne, men der findes flere måder at differentiere sig fra de andre resultater på en given søgning. Brug mikroformater, mikrodata og RDFa til at markere og strukturere dine data og lad Google vise stjerner, prisklasse, venner,...
af Henrik Bondtofte | sep 24, 2010 | SEO, Søgemaskiner
Tiderne, hvor man kunne keyword-stuffe sine artikler for at få anstændige rankings, er døde og begravede. I dag bruger søgemaskiner avancerede semantiske analyser for at forstå og bearbejde dit indhold. Men hvad betyder det egentlig for dig, der arbejder med SEO eller...
af Henrik Bondtofte | sep 23, 2010 | Klikbaseret annoncering, SEO
Grundlæggende findes der tre forskellige slags typer af søgninger: navigationssøgninger, informationssøgninger og transaktionssøgninger. Alle der søger, har et formål med deres søgning. Men hvordan identificerer du hensigten og bruger den til din fordel?...
af Henrik Bondtofte | sep 23, 2010 | SEO
Der findes en stor mængde gennemgange af søgemaskineoptimering af WordPress blogs, men der findes rigtigt mange andre spændende Open Source CMS derude, et af dem er Joomla CMS og det fortjener også en gennemgang. Joomla CMS er OpenSource og endda et meget populært af...
af Henrik Bondtofte | sep 23, 2010 | SEO
Bloggen her vil primært fokusere på søgemaskineoptimering (SEO), men også på en række beslægtede emner. Dette inkluderer CPC (Cost-Per-Click) annoncering, webanalyse, affiliate marketing, og andre fascinerende aspekter af SEA (Search Engine Advertising). Baggrund og...