SEO artikler
Vil du lære om SEO? Så er det her du skal læse med! Konkrete og lavpraktiske råd omkring SEO, baseret på egen erfaring, læs med her og nå nye højder med dit website!
GenAI Shopping
Under Googles I/O 2025 introducerede Google som bekendt en lang række imponerende nye AI-baserede funktioner i Search, heriblandt AI Mode, der allerede er beskrevet her på bloggen. En anden funktion, der også blev lanceret, og som potentielt er mindst lige så...
AI Mode – Når søgemaskinen bliver svaret
I denne uge fandt Google I/O 2025 sted, og vi blev vidne til en af de største annonceringer i Googles historie, ikke nødvendigvis teknisk, men strukturelt. Google introducerede en ny måde at søge på, AI Mode, hvor brugeren ikke længere bliver mødt af de klassiske blå...
Mærkeordninger og CSR-initiativer i linkbuilding – Virker det, og skal du gøre brug af det?
CSR-sites har i mange år været en let genvej til links, med en relativt høj autoritet. Medierne er mange, og mulighederne går fra reelle initiativer til mere eller mindre tvivlsomme “initiativer”. I denne artikel gennemgår jeg CSR-linkbuilding som en taktik og om,...
Bazoom – Platform hvor du nemt kan købe links
Hvis du har arbejdet med SEO i mere end ti år, så vil du også huske dengang, linkbuilding var lidt som en sortbørshandel. Det var ikke noget, man talte for højt om, hvilket gjorde markedet for handel med links svært at gennemskue. For lad os bare være ærlige, der har...
Sådan tracker du AI-trafik i GA4
Alle snakker om AI-trafik og om hvor meget den kommer til at fylde i dine besøgsstatistikker. Selvom der stadig ikke findes en uniform måde at få al data på, kan du stadig få et lille indblik i noget af den trafik, der bliver leveret til dit website fra de forskellige...
Sådan får du maksimal SEO-effekt ud af IngenCO2-certifikaterne
Google er blevet forelsket i linkautoritet igen, og ikke bare i små dryp, men hele arsenalet. Det betyder, at forskellige ældre linkbuilding-strategier igen har en markant betydning for dine placeringer i søgeresultaterne. En mærkeordning, jeg selv var glad for...
Query Counting – En bedre metode til at måle SEO-vækst
De fleste, der arbejder aktivt med SEO, tracker stadig deres fremskridt på samme måde, som de gjorde for 10 år siden. Ændringer bliver udført på en side, der bygges links, og indhold optimeres, men resultaterne måles ud fra foruddefinerede opsatte keywords i et rank...
Adversarial Pogo-Sticking
Vi bliver hele tiden klogere på, hvordan brugeradfærd påvirker rankings i Googles søgeresultater, særligt efter det store læk fra Google Content Warehouse API sidste år gav os dyb indsigt i, hvor meget de rent faktisk lytter til brugersignaler. Google kigger på dwell...
Negativ SEO – Google siger, det ikke virker, virkeligheden siger noget andet
Negativ SEO er et begreb, der deler vandene i SEO-branchen. På den ene side står Google, som insisterer på, at man ikke kan skade andre websites med links. På den anden side står virkeligheden, og den ser desværre anderledes ud. Men sådan er det jo så ofte, når...
Pas på datablindhed i din linkbuilding: Google ser mere, end værktøjerne gør
Når man arbejder med linkbuilding, er det afgørende at forstå forskellene mellem Googles indeks og de databaser, som linkanalyseværktøjer som Ahrefs, Semrush, Moz og Majestic benytter. Googles søgeindeks indeholder flere hundrede milliarder websider og har en...