SEO artikler
Vil du lære om SEO? Så er det her du skal læse med! Konkrete og lavpraktiske råd omkring SEO, baseret på egen erfaring, læs med her og nå nye højder med dit website!
Produktvarianter Schema Mark up – Product Variant
I 2022 udvidede Google understøttelsen af strukturerede data til produkter, hvilket muliggjorde forbedringer af produktoplevelserne i Google Søgning. Dernæst tilføjede de i 2023 understøttelse for strukturerede data om forsendelse og returneringer, og nu er de atter i...
Hvor langt skal mit indhold være for at rangere 1 i Google?
"Hvor langt skal mit indhold være for at ranke i søgemaskiner? Hvor mange ord skal der være på siden?" Sagde ingen nogensinde, da de skulle lave en fantastisk landingsside til deres målgruppe. Alligevel er der noget om snakken, for selvom der ikke findes en gylden...
Sådan håndterer du interne 3xx URLs
Redirects af typen 3xx er et kendt fænomen for enhver, der arbejder med websites. Disse omdirigeringer, der inkluderer de velkendte 301- og 302-redirects, spiller en vigtig rolle i styringen af dit sites navigation. En 301-redirect er en permanent omdirigering, mens...
Sådan får du dine videoer ud i søgeresultaterne – Se de nye krav for visning af video i SERP
Tilbage i december sidste år (2023) lavede Google en betydelig opdatering af sine retningslinjer for indeksering og rangering af videoer i deres søgeresultater. Ændringerne er markante og adskiller sig fra tidligere best practice. Læs med her og bliv klogere på...
Googles Linkgrafer
Google har mange grafer, blandt andet shoppinggraf og en vidensgraf, men mest kendt er nok alligevel deres linkgraf. En linkgraf er en visuel repræsentation af alle de links, der findes mellem websites på Internettet, linkgrafen er altså en kortlægning af forbindelser...
Long-tail søgeord og søgefraser
Long-tail søgeord er meget specifikke søgeforespørgsler, som normalt har relativt lav søgevolumen, netop fordi de i sagens natur, er så specifikke, at de ikke udføres særligt ofte. Selvom disse søgeord søges på mindre hyppigt, udgør de tilsammen en stor del af det...
Sådan kan synonymer forbedre dine placeringer i søgemaskiner
Sådan kan synonymer forbedre dine placeringer i søgemaskiner. Et synonym er et ord, der har samme eller næsten samme betydning som et andet ord. Synonymer kan bruges til at variere sproget, så det bliver mere interessant og mindre ensformigt, og de kan også hjælpe med...
Interne Links: Skab en naturlig balance for optimale resultater
Forestil dig et scenarie, hvor du træder ind i en tøjbutik på udkig efter en ny skjorte. Du forventer måske et kurateret udvalg, men i stedet præsenterer ekspedienten dig for 50 forskellige muligheder. Pludselig forvandles din søgen efter det perfekte køb til en...
PageRank forklaret
Da Google blev grundlagt af Larry Page og Sergey Brin i 1998, introducerede de PageRank-algoritmen, et banebrydende koncept, der skulle revolutionere verdens søgemaskiner. PageRank-algoritmen var baseret på et komplekst matematisk princip, der analyserer links mellem...
Zero-click søgninger
De sidste par år har vi set en stor stigning i de såkaldte zero-click søgninger, altså søgninger, hvor en bruger ender med ikke at klikke på noget resultat, efter at de har indsat en søgeforespørgsel i Google. Hvis du tjekker din Search Console løbende (hvilket du...