SEO artikler
Vil du lære om SEO? Så er det her du skal læse med! Konkrete og lavpraktiske råd omkring SEO, baseret på egen erfaring, læs med her og nå nye højder med dit website!
Større URL-ændringer er en udfordring for Googlebot – overvej dem nøje!
Desktop, tilføjet til Sideoplevelse i Googles Search Console
Sideoplevelse er siden den 22. februar, blevet en ranking faktor i Googles organiske søgeresultater – Udrulningen er dog stadig i gang. Derfor valgte Google også d. 17 februar, at udgive en desktop version af sideoplevelse (Page Experience) rapporten i Search...
Sådan arbejder du med FAQ-Schema
Du har med stor sandsynlighed allerede stiftet bekendtskab med FAQ-udvidelser i søgeresultaterne. FAQ står for Frequently Asked Questions, og afspejler dermed brugernes behov og spørgsmål. Disse vises nede under de organiske resultater, for de sider der har udarbejdet...
Bør du benytte brugerskabt indhold på dit website? UGC (User Generated Content)
Brugergenereret indhold kan i nogle tilfælde øge synligheden af et website markant, og andre gange kan det være en benspænder, der påvirker et websites synlighed negativt. Det store spørgsmål er derfor, om du skal bruge brugergenereret indhold på dit website eller ej?...
YouTube SEO – Sådan optimerer du dine videoer til større eksponering
I denne artikel gennemgår jeg de forskellige elementer, du kan skrue på, når du vil have din video positioneret bedre i YouTubes søgeresultater. En god placering på YouTube kan også øge chancen for, at dine videoer bliver vist i de organiske resultater. YouTube er...
The return of AuthorRank? Google tilføjer anbefaling om brugen af author.URL-ejendomme for at identificere forfattere
I August 2005 indgav Google en patentansøgning ved navn ’Agent Rank’. I dette patent redegør Google-medarbejderen David Minouge for en type agenter, der benytter modtagelsen og interaktioner på indhold udarbejdet af ”agenten” til at fastslå deres position. I patentet...
Google omskriver i større stil title-tags
Driver du et website, er der en god chance for, at du allerede på nuværende tidspunkt har bidt mærke i, at Google i større stil end de plejer, er begyndt at omskrive title-tags og vise andet indhold fra din side, som fx din websides sidetitel i de organiske...
Top-5 er det nye top-10 i de organiske søgeresultatsider
De organiske resultater skrumper og skrumper - organisk synlighed kræver bedre og bedre placeringer. For et par år siden var top-7 det nye top-10 i de organiske resultater, men vi ser efterhånden, at det kun er de øverste 5 resultater, der henter organisk trafik ind....
Derfor vises dine udvidede uddrag ikke i Googles resultater
Rich snippets er udvidede uddrag baseret på mark-up code på dit website. Udvidede uddrag er en fantastisk måde at få sine resultater til at skille sig ud i søgeresultaterne, når det bliver vist ved en relevant forespørgsel. Udover at tiltrække sig større opmærksomhed,...









