SEO artikler
Vil du lære om SEO? Så er det her du skal læse med! Konkrete og lavpraktiske råd omkring SEO, baseret på egen erfaring, læs med her og nå nye højder med dit website!
Link Whisper – Automatiske interne links til WordPress- og Shopify-sider
Optimalt strukturerede interne links er kritiske for dit websites præstation i de organiske søgeresultater. Jo større dit website er, desto mere markant vil effekten af velorganiserede interne links være. Dog kan det være en udfordring at håndtere denne komplekse...
Søgeintentioner: Kender du dem alle? To nyere søgeintentioner du skal have styr på
Tilbage i 2010 skrev jeg min første artikel om søgeintentioner, ’Identificer dine besøgendes hensigt.’ Siden da har internettet udviklet sig, og nye søgetyper har set dagens lys. Det er afgørende at forstå hensigten bag disse, for at kunne optimere vores indhold...
Tekstlinks og UX: Brugervenlighed og SEO på en gang
Tekstlinks er rygraden i et hvert velstruktureret website og fungerer som vejledninger, for de brugere, der interagerer med websitet, men tekstlinks spiller også en væsentlig rolle for hvor godt dit website, får lov til at ranke i de organiske søgeresultater. Ved at...
Parasit-SEO – Kontroversiel men effektiv taktik
Parasit-SEO går ud på at udgive kvalitetsindhold på en allerede etableret, højt autoritativ ekstern side for at rangere i søgemaskiner som Google. Dette giver dig fordelen af "værtens" store autoritet og dermed mulighed for at rangere på det, du udgiver der, hvilket...
Lokal SEO – Placeringer for lokale virksomheder
Hvis du driver en lokal virksomhed og drømmer om at dominere din lokale markedsplads online, er det essentielt at forstå de mekanismer, der gør dig synlig i netop dit nærområde. Lokal SEO er vejen frem. Du behøver ikke kæmpe mod nationale giganter eller anvende...
Tier linkbuilding
I søgemaskineoptimeringens verden er evnen til at opbygge stærke og troværdige links afgørende. Tier Linkbuilding er en metode, der kan maksimere effekten af dine linkbuildingbestræbelser og styrke hele fundamentet for dit websites synlighed i søgeresultaterne. I...
Interaction to Next Paint (INP) – Den nye Core Web Vital
Du har nok allerede hørt om First Input Delay (FID), Largest Contentful Paint (LCP) og Cumulative Layout Shift (CLS), men det er ikke sikkert, du har hørt om INP? INP kommer til at overtage for FID i Googles Core Web Vitals målinger, men hvad er INP og hvorfor skal...
Navngivning og Formatering af URLs for Bedre SEO
Der er mange fordele, ved korrekt formatering af dine URLs og filer. Det kan hjælpe søgemaskiner med at forstå, hvad en bestemt side omhandler, herudover gør det en URL betydeligt mere tiltalende for en bruger, der møder den i søgeresultaterne. Ved korrekt navngivning...
Betydningen af trailing slash (/): Et must-have i sin URL-atruktur?
Hvis du kan tilgå enhver webadresse på din hjemmeside, uanset om du tilføjer en skråstreg til slut på URL'en eller fjerner den, og uden at du bliver omdirigeret, så er der en potentiel risiko for dit websites synlighed, det kan nemlig føre til store mængder duplikeret...
Udvander du dine søgeord? Sådan øger du relevansen af vigtige sider på dit website
Det er meget normalt, at mange sider delvist er optimeret imod et udtryk eller indeholder samme udtryk (søgeord/søgefrase) som en anden side. Når dette er tilfældet, vælger Google en enkelt eller flere sider at vise på en søgning på det pågældende søgeord. Laver...