SEO artikler
Vil du lære om SEO? Så er det her du skal læse med! Konkrete og lavpraktiske råd omkring SEO, baseret på egen erfaring, læs med her og nå nye højder med dit website!
Alt du skal vide om de seneste ændringer til nofollow-tagget: rel=”sponsored” og rel=”ugc”
Google har videreudviklet på den efterhånden aldrende nofollow-linkattribut og har introduceret to nye attributter der skal assistere Google i bedre at forstå naturen i den måde, der linkes på. De to nye link attributter hedder rel=”sponsored” og rel=”ugc”. Det...
Accelerer dine billeder med WebP billedformatet ⚡
Hvis du bruger Googles Pagespeed Insights til at vurdere, hvor god du er til at optimere dit website, rent hastighedsmæssigt, så er du meget sikkert stødt på begrebet WebP under forbedring af billeder. Spørgsmålet er så: hvad er WebP og kan det gøre dit website...
Lever dine landingssider op til brugernes forventninger?
Det er praktisk talt muligt at få alt til at rangere, i hvert fald i en kortere periode. Årsagen til dette skal findes i, at Google kigger på en lang række kriterier, når et website først og fremmest skal oparbejde sig igennem søgeresultaternes hierarki. Når...
Forsidens linkstyrke er ikke at finde på undersider – Overvej dine linkindkøb!
Hvis du har læst min artikel omkring antal hop til en vigtig side, kommer denne artikels argumentation og konklusion nok ikke som en overraskelse for dig. Desværre ser jeg, at rigtigt mange ikke helt forstår vigtigheden af, hvor et link placeres, i forhold til den...
Der er intet der hedder domæneautoritet, men derimod sidestyrke/sideautoritet
Hvis man følger lidt med i de mange linkkøbsgrupper, nyhedsmails, salgsopslag mv. rundt omkring online, vil man se, at et af de kriterier de fleste fokuserer mest på, er den værdi der kaldes domæneautoritet eller domænerating. Udfordringen er bare, at der i Googles...
Derfor skal du genetablere brudte indgående links (broken backlinks)
Det kan være svært og tidskrævende at arbejde med linkbuilding – en utaknemlig opgave, der i princippet aldrig stopper og som samtidig er primus motor for dit websites placeringer i Googles søgeresultater. Du er derfor selvsagt nødt til at arbejde med links, hvis du...
Søgemaskineoptimering af one-page websites
Et one page website eller en-sides websites, er blevet meget populære de sidste par år. Fra et brugermæssigt synspunkt, fungerer de ganske udmærket, så længe der ikke skal kommunikeres komplekst eller for differentieret indhold – men hvordan håndterer man egentlig...
Søgemaskiner og sociale mediers teknologiske indvirkning på spredningen af fake news
Med teknologiens udvikling og vores nye måder at forbruge nyheder på, er mængden af ”Fake news” hastigt voksende. De falske onlinenyheder spreder sig især gennem sociale medier og søgemaskiner. Konsekvensen er en truet demokratisk samtale. Heldigvis er der (måske)...
Intern linkstruktur: Derfor skal der kun være få kliks til dine vigtigste sider på dit website
Det er ikke ligegyldigt, hvordan du formaterer dit indhold og hvordan du opsætter dit websites struktur - hverken visuelt eller på strukturelt-niveau. Vidste du, at jo flere kliks det kræver at nå en side på dit website, desto mindre vigtig må den være? Det er ren...
Det nye Search Console – Gennemgang af dækningsoversigten
Siden lanceringeren af det nye Search Console, modtager jeg ofte e-mails fra folk, der bliver nervøse over de mange advarsler der sendes ud derfra. Det er ikke så underligt, for det nye Search Console har det med at ”male fanden på væggen”. I denne guide vil jeg...