SEO artikler
Vil du lære om SEO? Så er det her du skal læse med! Konkrete og lavpraktiske råd omkring SEO, baseret på egen erfaring, læs med her og nå nye højder med dit website!
Søgemaskineoptimering af one-page websites
Et one page website eller en-sides websites, er blevet meget populære de sidste par år. Fra et brugermæssigt synspunkt, fungerer de ganske udmærket, så længe der ikke skal kommunikeres komplekst eller for differentieret indhold – men hvordan håndterer man egentlig...
Søgemaskiner og sociale mediers teknologiske indvirkning på spredningen af fake news
Med teknologiens udvikling og vores nye måder at forbruge nyheder på, er mængden af ”Fake news” hastigt voksende. De falske onlinenyheder spreder sig især gennem sociale medier og søgemaskiner. Konsekvensen er en truet demokratisk samtale. Heldigvis er der (måske)...
Intern linkstruktur: Derfor skal der kun være få kliks til dine vigtigste sider på dit website
Det er ikke ligegyldigt, hvordan du formaterer dit indhold og hvordan du opsætter dit websites struktur - hverken visuelt eller på strukturelt-niveau. Vidste du, at jo flere kliks det kræver at nå en side på dit website, desto mindre vigtig må den være? Det er ren...
Det nye Search Console – Gennemgang af dækningsoversigten
Siden lanceringeren af det nye Search Console, modtager jeg ofte e-mails fra folk, der bliver nervøse over de mange advarsler der sendes ud derfra. Det er ikke så underligt, for det nye Search Console har det med at ”male fanden på væggen”. I denne guide vil jeg...
Hvad er HSTS og hvorfor bør du bruge det?
Ønsker du bedre sikkerhed og et hurtigere website? Ja, hvorfor ikke? Så bør du tage et kig nærmere på HSTS. I denne artikel får du inputs til hvorfor du bør bruge HSTS. TL;DR – Hurtig opsummering af HSTS -...
Hvor stor værdi har links i artikler, der linker til mange andre websites?
Der er efterhånden gået lidt sport i at splejse om fællesartikler på større medier, hvor flere virksomheder går sammen og laver en fælles historie og hvor alle får et link. Det gør det muligt at komme bredere ud på flere medier, til en lavere pris, men hvor stor værdi...
Hvad er E-A-T og hvorfor har du brug for det?
Rigtigt mange er efterhånden stødt på begrebet E-A-T, særligt i forbindelse med Googles Search Quality Rating Guidelines, hvor udtrykket bruges adskillige gange, men hvad er E-A-T og hvorfor er det vigtigt for dig og dit website? [su_note note_color="#e0e0e0"...
YMYL-websites “Your Money or Your Life”
I starten af august måned kørte der en større opdatering i Googles indeks, som roterede kraftigt rundt på søgeresultaterne, inden for en lang række forskellige brancher, fælles for alle de negativt påvirkede sider er, at de klassificeres som YMYL-sider, som Google...
Sådan søgemaskineoptimerer du billeder
Alle elementer i et billede bør tale sammen og fortælle, hvad billeder omhandler, hvad det hedder og hvad det fremviser. Dette øger markant chancen for, at det kan dukke op i søgeresultaterne og særligt i Googles billedsøgning. Billeder kan dog også være med til at...
Du skal ikke kun have links med en høj “domæneautoritet”
"Domæneautoritet" er blevet det nye PageRank, alle snakker om det og alle vil have mere af det. Der har øjensynligt formet sig en eller anden form for kollektiv konsensus omkring vigtigheden af at alle indgående links skal have høj autoritet, men dette er en i den...