SEO artikler
Vil du lære om SEO? Så er det her du skal læse med! Konkrete og lavpraktiske råd omkring SEO, baseret på egen erfaring, læs med her og nå nye højder med dit website!
Googles farmer-update (Panda)
De sidste par uger har der været stor fokus på Googles seneste algoritmiske ændring og der er mange der har misforstået formålet med denne. Dette skyldes især at mange bureauer og konsulenter maler fanden på væggen, uden først at sætte sig ind i hvad ændringen rent...
Genoptagelse i Google
Der findes stadig forums, Facebook-grupper og Slack-kanaler, hvor folk panikker over at være “banned fra Google”. Og det korte svar er: Du er det nok ikke. Der er forskel på at ryge helt ud af indekset og bare være ramt af et filter. Lad os tage den fra toppen og...
Proaktiv Reputation management og linkbuilding, på en gang
Det kræver ikke meget. En dårlig kundeoplevelse. En sur anmeldelse. En kritisk artikel. Og så ligger dit brand der på side 1, omringet af dårlig omtale. Hvis du først skal reagere, når det sker, er det allerede for sent. Derfor bør du arbejde proaktivt med reputation...
Google kommandoer (søgeoperatorer) & SEO
Der findes et hav af forskellige søgekommandoer, du kan benytte på Google, som kan hjælpe dig med dit SEO-arbejde. I stedet for at gennemgå de enkelte kommandoer, har jeg valgt at beskrive, hvordan du kan kombinere to eller flere kommandoer til at udtrække og...
Google og Rich Snippets i webshops – sådan startede det (og sådan står det til i dag)
Tilbage i 2010 begyndte Google for alvor at eksperimentere med Rich Snippets til webshops. Det var dengang, du stadig kunne slippe afsted med at markere stjerner og priser uden et egentligt produktfeed. Men tiderne har ændret sig. I denne artikel kigger vi kort på,...
Opnå forøget synlighed i søgeresultaterne
Der er kamp om pladserne på søgeresultatsiderne, men der findes flere måder at differentiere sig fra de andre resultater på en given søgning. Brug mikroformater, mikrodata og RDFa til at markere og strukturere dine data og lad Google vise stjerner, prisklasse, venner,...
Søgemaskiner og semantik
Tiderne, hvor man kunne keyword-stuffe sine artikler for at få anstændige rankings, er døde og begravede. I dag bruger søgemaskiner avancerede semantiske analyser for at forstå og bearbejde dit indhold. Men hvad betyder det egentlig for dig, der arbejder med SEO eller...
Identificer dine besøgendes hensigt
Grundlæggende findes der tre forskellige slags typer af søgninger: navigationssøgninger, informationssøgninger og transaktionssøgninger. Alle der søger, har et formål med deres søgning. Men hvordan identificerer du hensigten og bruger den til din fordel? [su_note...
Søgemaskineoptimering af Joomla CMS
Der findes en stor mængde gennemgange af søgemaskineoptimering af Wordpress blogs, men der findes rigtigt mange andre spændende Open Source CMS derude, et af dem er Joomla CMS og det fortjener også en gennemgang. Joomla CMS er OpenSource og endda et meget populært af...
Velkommen til min blog om søgemaskineoptimering
Bloggen her vil primært fokusere på søgemaskineoptimering (SEO), men også på en række beslægtede emner. Dette inkluderer CPC (Cost-Per-Click) annoncering, webanalyse, affiliate marketing, og andre fascinerende aspekter af SEA (Search Engine Advertising). Baggrund og...