SEO artikler
Vil du lære om SEO? Så er det her du skal læse med! Konkrete og lavpraktiske råd omkring SEO, baseret på egen erfaring, læs med her og nå nye højder med dit website!
Sådan håndterer du sidenummereringsresultater / pagineringssider
Resultatsider der strækker over mere end en enkelt side kaldes i fagtermer sidenummereringsresultater, sideinddelt indhold eller pagineringssider. Sidenummereringsresultater er best practice opdeling af sider, der indeholder for mange elementer, til at de kan vises på...
Intern linkstruktur – Redirect-chains
En omdirigeringskæde også kaldet en redirect-chain er, som navnet antyder, en kæde af omdirigeringer og en problematik, som mange websites lider under. Der er op til flere ulemper ved redirect-chains og i denne artikel, gennemgås de forskellige elementer, der er værd...
Organiske sitelinks
Yderligere links der vises under nogle af Googles organiske søgeresultater, kaldes sitelinks og er ment som en hjælp til brugere, så de nemmere og hurtigere kan navigere til essentielle punkter på dit website eller din side. Sitelinks er umådeligt interessante, da de...
Hvad er Googles Rankbrain og hvordan fungerer den?
Hvor lang tid skal en 301 omdirigering stå?
Er arbejdet med udløbne domæner virkelig tiden værd?
At overtage udløbne domæner med en høj linkværdi har i snart et årti været en taktik, som mange har benyttet sig af. Men virker det overhovedet i praksis, og hvad er Googles synspunkt på sagen? Der er ingen tvivl om, at denne taktik har virket og med allerhøjeste...
Fred – Googles Fred opdatering
Det 8. marts rullede endnu en ny Google opdatering ud, hvilket fik konsekvenser for mange websiteejere, der måtte se deres trafiktal falde markant over en kort periode. Det var Googles seneste opdatering ”Fred” der blev frigivet. I denne artikel, får du et indblik i...
Håndtering af PDF-filer i forhold til SEO
Et PDF-dokument kan være en rigtig god måde at præsentere data på og de gør sig især godt til salgspræsentationer, produktinformationer og ydelser. PDF-dokumenter kan dog skabe en række problemer i forhold til SEO og rent brugermæssigt, kan de også skabe problemer og...
Intern linkstruktur: HTML Sitemaps
Tabuleret indhold og fold ud/læs mere bokse i forhold til SEO
Generelt set er Google glad for tekst og det ved de fleste, der arbejder med markedsføring i søgemaskiner. I bestræbelser på at få udvidet indhold, uden at ødelægge brugeroplevelsen, har vi set en stor stigning i brugen af ”skjult indhold” i form af tabuleret indhold,...