SEO artikler
Vil du lære om SEO? Så er det her du skal læse med! Konkrete og lavpraktiske råd omkring SEO, baseret på egen erfaring, læs med her og nå nye højder med dit website!
Er arbejdet med udløbne domæner virkelig tiden værd?
At overtage udløbne domæner med en høj linkværdi har i snart et årti været en taktik, som mange har benyttet sig af. Men virker det overhovedet i praksis, og hvad er Googles synspunkt på sagen? Der er ingen tvivl om, at denne taktik har virket og med allerhøjeste...
Fred – Googles Fred opdatering
Det 8. marts rullede endnu en ny Google opdatering ud, hvilket fik konsekvenser for mange websiteejere, der måtte se deres trafiktal falde markant over en kort periode. Det var Googles seneste opdatering ”Fred” der blev frigivet. I denne artikel, får du et indblik i...
Håndtering af PDF-filer i forhold til SEO
Et PDF-dokument kan være en rigtig god måde at præsentere data på og de gør sig især godt til salgspræsentationer, produktinformationer og ydelser. PDF-dokumenter kan dog skabe en række problemer i forhold til SEO og rent brugermæssigt, kan de også skabe problemer og...
Intern linkstruktur: HTML Sitemaps
Et HTML-sitemap er et kort over dit website, formateret som almindelig HTML-kode og dermed statisk kode, der som udgangspunkt skal opdateres manuelt, modsat dynamiske XML-sitemaps. Hvornår skal man gøre brug af et HTML-sitemap og hvad er fordelene helt konkret? Få...
Tabuleret indhold og fold ud/læs mere bokse i forhold til SEO
Generelt set er Google glad for tekst og det ved de fleste, der arbejder med markedsføring i søgemaskiner. I bestræbelser på at få udvidet indhold, uden at ødelægge brugeroplevelsen, har vi set en stor stigning i brugen af ”skjult indhold” i form af tabuleret indhold,...
Intern Linkstruktur: Orphan Pages
En orphan-page er en side på et website, der ikke linkes til internt, og dermed en side, der ikke kan nås igennem websites navigationselementer. Der findes med andre ord ingen interne links til en orphan page, og derfor er den ”forældreløs”. [su_youtube...
Intern linkstruktur: Skal du bruge absolutte eller relative URLs?
Det kan i mange tilfælde være bekvemt at gøre sig brug af relative stier, men relative stier kan give en lang række SEO-tekniske problematikker, og de udgør derfor en risiko for dig og dit website. At løbe en risiko i forbindelse med dit websites SEO-helbred er aldrig...
Forventinger og tendenser: Sådan opnår du succes i søgeresultaterne i 2017
2016 har været et turbulent år i forhold til arbejdet med søgemaskinerne. Kravene til onlinebaseret forretning bliver højere og højere, og det vil fortsætte ind i 2017. For vi nærmer os jo med hastige skridt det nye år, og i den forbindelse kommer her mine bud på,...
Det nye mobilformat i Google: Accellerated Mobile Pages ⚡
AMP står for ’Accelerated Mobile Pages’. AMP er startet af Google som et fælles projekt mellem Google, Twitter, Wordpress og NY Times mfl., i et forsøg på at gøre det mobile web hurtigere og mere brugervenligt. Præmisserne for AMP er som følger: At lave hurtige...
Varians i søgeresultaterne – QDD (Query Deserves Diversification)
Har du nogensinde overvejet, hvordan det kan være, at du stort set altid kan finde det, du søger efter, når du indtaster en søgeforespørgsel? Og har du nogle gange undret dig over, at ikke alle resultaterne i et søgeresultat ser ud til at tilfredsstille din søgen,...