SEO artikler
Vil du lære om SEO? Så er det her du skal læse med! Konkrete og lavpraktiske råd omkring SEO, baseret på egen erfaring, læs med her og nå nye højder med dit website!
Googles Phantom opdatering
Google Phantom er en af de største Google opdateringer, den har intet navn og er derfor blevet døbt Phantom. Phantom minder på mange områder om Googles Panda-opdatering, men alligevel er den meget anderledes. Begge opdateringer forsøger at belønne sider af høj...
Google & links – nu og i fremtiden
Hvis du vil have gode placeringer i søgeresultaterne, er links den vigtigste faktor. Arbejdet med at skaffe links kaldes linkbuilding og denne disciplin har ændret sig meget de sidste par år. Arbejdet med links vil ændre sig mindst lige så meget de kommende år. Læs...
Google ude efter bloggere og deres sponsorer
Det har længe været et kendt faktum, at Google ønsker at man gør brug af nofollow-tagget på udgående links, når der er tale om sponsoreret indhold og når der linkes til en virksomhed, producent eller forhandler, som har tilsendt en blogger et produkt. Det er dog de...
Google Panda – Alt det nye og spændende!
I forbindelse med de store rystelser i søgeresultaterne, hen over weekenden, er der blevet spekuleret meget i, hvad de skyldtes. Der har været talt om den længe ventede hyper penguin eller måske en Panda-opdatering. Det viste sig ”bare” at være en almindelig større...
Se mit oplæg fra Digital Markedsføring 2015: Fremtidens SEO
Tilbage i november sidste år var jeg til Digital Markedsføring 2015 i Holstebro. Det er Danmarks største online-marketing begivenhed, og det er altid super spændende at være en del af. I år, som nu er sidste år, blev jeg bedt om at snakke om SEO nu og i fremtiden, og...
Billeder og CDN kan være en farlig kombination
Et Content Delivery Network er en rigtig smart måde at servere dine billeder hurtigt og sikkert til dine brugere uden at belaste din egen server for meget. CDN kan således sikre, at websitet loader hurtigere over for brugerne, men det kan også skabe problemer med...
Udnyt dine relationer i dit linkbuilding arbejde
Formålet med linkbuilding er at hæve dine placeringer i søgeresultaterne. At få links fra allerede eksisterende relationer er en af de suverænt nemmeste metoder til at skaffe gode indgående links - men alligevel er der forbløffende få der udnytter de åbenlyse...
Vægter søgeord i header-tags højere end søgeord i kursiv, fed og understreget?
Hreflang-tag
Hreflang blev introduceret tilbage i 2011 og var et kærkomment tiltag, der gjorde arbejdet med flersprogs-websites langt nemmere og mere håndterbart. Hreflang-tagget fortæller Google, hvilken land/region og sprog du bruger på en side, så søgemaskinerne kan præsentere...
Sådan vurderer du om et link er din tid værd
Du er sandsynligvis flere gange faldet over hjemmesider, der linker til sider, der minder om din, og hvor du tænker, at dit link også hører til. Men hvordan vurderer du, om det overhovedet kan betale sig, eller om du helt skal holde dig væk? Der er en række faktorer,...









