Reinforcement learning (Forstærkningslæring)

Reinforcement learning (Forstærkningslæring)

Reinforcement learning – eller forstærkningslæring, som det hedder på dansk – er en teknologi inden for kunstig intelligens, som gør det muligt for maskiner at lære af deres omgivelser gennem trial and error. I stedet for at få alt serveret på et sølvfad lærer...
Programmatic SEO: Skalérbar SEO

Programmatic SEO: Skalérbar SEO

Verden inden for SEO udvikler sig hele tiden, og en af de mest interessante tendenser lige nu er Programmatic SEO. Programmatic-SEO er på ingen måder, et nyt fænomen men no-code og low-code værktøjer kombineret med generativ AI, har sat fart på udviklingen og gjort...
OSO – Organic Search Optimization

OSO – Organic Search Optimization

SEO har i årtier været det bærende fundament for mange websites’ online synlighed, men i takt med at søgemarkedet og informationsmarkedet ændrer sig, har vi set en lille ny i klassen ved navn OSO, eller Organic Search Optimization – en slags revolution af SEO,...
Search Experience Optimization (SXO)

Search Experience Optimization (SXO)

SXO er et relativt nyt begreb, men dækker over discipliner, der længe har været benyttet inden for SEO, men som i realiteten bevæger sig mere ind på brugeroplevelse (UX). SEO fokuserer traditionelt på at optimere hjemmesider for at rangere højere i søgeresultaterne,...
Hvad er Google Gemini og hvordan bruger du det?

Hvad er Google Gemini og hvordan bruger du det?

Google Gemini er Googles seneste milepæl inden for kunstig intelligens, udviklet af Google AI. Modellen er en avanceret Large Language Model (LLM), der findes i tre forskellige udgaver: Gemini Ultra, Gemini Pro og Gemini Nano. Hver version er designet til at opfylde...