SEO-rapport
Når man påbegynder søgemaskineoptimering for en helt ny kunde og dennes website, indledes samarbejdet i langt de fleste tilfælde med en SEO-rapport. I korte træk indeholder SEO-rapporten 10-12 siders gode råd og tips til at optimere det konkrete website, og denne rapport kan blive guld værd når selve optimeringsprocessen senere påbegyndes. Søgemaskineoptimering bliver nemlig aldrig bedre end det website der optimeres, og derfor fokuserer SEO-rapporten langt hen ad vejen på de initiativer som bør implementeres på selve websitet, før den eksterne søgemaskineoptimering indledes. SEO-rapporten er med andre ord den komplette manual for jeres webmaster, programmør eller webbureau, samt en nogenlunde præcis indikation af omfanget af den efterfølgende optimering.
Klæder jer på til søgemaskineoptimering
Hvis du selv er interesseret i at lære hvordan du kan optimere dit website til søgemaskinerne, er SEO-rapporten det ideelle udgangspunkt. Den store fordel her er at rapporten fungerer som en komplet SEO-manual med forklaring af alle væsentlige begreber og udtryk, men hvor alle metoder konstant forklares med dit website som udgangspunkt. Du får dermed en afgørende og unik kontekst til den nye viden, og en hurtig indsigt i hvad der bør rettes op for at opnå de bedste resultater online. I Bondtofte.dk indleder vi stort set alle kundesamarbejder med en SEO-rapport og en tilhørende linkanalyse, der forklarer grundigt hvilke keywords, I bør satse på i den efterfølgende linkbuilding. Linkanalysen er udarbejdet efter en lang række parametre centreret omkring såvel jeres forretning som søgeintensitet og konkurrence på de enkelte keywords, og giver jer dermed det suverænt bedste grundlag for at opnå rentable topplaceringer efterfølgende. SEO-rapporten leveres altid som en enkeltydelse, og binder jer dermed ikke til en kontinuerlig aftale – I får kun det store overblik.
Hvad bør enhver SEO-rapport indeholde?
Alt afhængig af hvem du får til at udarbejde din SEO-rapport, er indholdet og omfanget ganske forskelligt. På listen herunder kan du se hvad jeg mener, alle SEO-rapporter bør indeholde:
- En grundig gennemgang af interne optimeringsforslag. Langt de fleste websites kan uden de større tekniske indgreb optimeres meget bedre til søgemaskinernes indekseringsrobotter, hvilket gør det væsentlig nemmere at opnå varige topplaceringer.
- Grundig forklaring af alle centrale begreber og metoder. Vores kunder får som regel deres eget tilknyttede webbureau eller deres webmaster til at implementere vores interne optimeringsforslag, og vi har fuld forståelse for at disse ikke har indsigt i søgemaskineoptimering – derfor forklares alle begreber grundigt.
- En linkanalyse der baserer sig på jeres forretning og søgemaskinerne. I Bondtofte & Co. krydsanalyserer vi jeres forretning – populære produkter og produktgrupper – med data fra søgemaskinerne. Det giver jer konkrete anbefalinger til, hvilke keywords I bør satse på.
Har du brug for en SEO-rapport?
Jeg mener at en SEO-rapport er oplagt til så godt som alle website-ejere, der ønsker klarhed og overblik over deres tilstedeværelse online. Hvis du er klar til at tage søgemaskinerne alvorligt og opnå de mest konverterende topplaceringer, er SEO-rapporten et glimrende. udgangspunkt. Kontakt mig i dag, og hør meget mere om jeres muligheder online – du kan også vælge at tage et smut forbi min kollega, Mik Andersens side og se nærmere på, hvad han har at byde ind med på analyseområdet.
Seneste kommentarer