SEO artikler
Vil du lære om SEO? Så er det her du skal læse med! Konkrete og lavpraktiske råd omkring SEO, baseret på egen erfaring, læs med her og nå nye højder med dit website!
Tier linkbuilding
I søgemaskineoptimeringens verden er evnen til at opbygge stærke og troværdige links afgørende. Tier Linkbuilding er en metode, der kan maksimere effekten af dine linkbuildingbestræbelser og styrke hele fundamentet for dit websites synlighed i søgeresultaterne. I...
Interaction to Next Paint (INP) – Den nye Core Web Vital
Du har nok allerede hørt om First Input Delay (FID), Largest Contentful Paint (LCP) og Cumulative Layout Shift (CLS), men det er ikke sikkert, du har hørt om INP? INP kommer til at overtage for FID i Googles Core Web Vitals målinger, men hvad er INP og hvorfor skal...
Navngivning og Formatering af URLs for Bedre SEO
Der er mange fordele, ved korrekt formatering af dine URLs og filer. Det kan hjælpe søgemaskiner med at forstå, hvad en bestemt side omhandler, herudover gør det en URL betydeligt mere tiltalende for en bruger, der møder den i søgeresultaterne. Ved korrekt navngivning...
Betydningen af Trailing Slash (/): Et Must-Have i Din URL-Struktur?
Hvis du kan tilgå enhver webadresse på din hjemmeside, uanset om du tilføjer en skråstreg til slut på URL'en eller fjerner den, og uden at du bliver omdirigeret, så er der en potentiel risiko for dit websites synlighed, det kan nemlig føre til store mængder duplikeret...
Udvander du dine søgeord? Sådan øger du relevansen af vigtige sider på dit website
Det er meget normalt, at mange sider delvist er optimeret imod et udtryk eller indeholder samme udtryk (søgeord/søgefrase) som en anden side. Når dette er tilfældet, vælger Google en enkelt eller flere sider at vise på en søgning på det pågældende søgeord. Laver...
Optimal brug af ankertekster til interne links – Lær om de forskellige typer af ankertekster og hvordan du kan anvende dem effektivt
Ankertekster er vigtige for både brugere og søgemaskiner. De bruges til at navigere internt på dit website og til at linke til andre hjemmesider. Når du linker til en anden hjemmeside fra din egen hjemmeside, skal ankerteksten fortælle brugeren og søgemaskinerne, hvad...
Brødkrummer – Påvirker de din synlighed og hvad kan de bruges til ift. SEO?
En brødkrumme er en lille tekststi, som oftest befinder sig i toppen af en side. Stien indikerer, hvor brugeren befinder sig på websitet, så brugeren altid kan finde tilbage – ligesom man kender det fra fortællingen om Hans og Grethe, der smed brødkrummer ud som en...
Google’s Payday-algoritme
Google's Payday Loan-algoritme, også kendt som Google's Spam-algoritme, har et snævert fokus på at bekæmpe spammere, der målrettet arbejder med højprofitable søgeord som "viagra", "mobiltelefoner", "lån" og "forbrugslån". Denne algoritme er designet til at rense op i...
Sådan får du mest muligt ud af et expired domain – Linkbuilding med udløbne domæner
En efterhånden aldrende taktik, men en taktik der stadig virker, er opkøb af gamle domæner med allerede eksisterende linkhistorik, med den hensigt, at bruge platformen til at linke til andre sider og derigennem forbedre placeringer i søgeresultaterne. At arbejde med...
Sådan får du mere linkværdi overført til en specifik side fra en enkelt artikel
Du kender helt sikkert devisen om, at du kun får overført linkværdi, af det første link i en artikel til dit website, ikke sandt? Der er noget om snakken, men der findes en lille finte, der gør det muligt at få overført næsten dobbelt så meget linkværdi til en...