CMS
CMS står for Content Management System og er således et system, der sikrer at du nemt og intuitivt kan håndtere indhold. Et CMS er med andre ord et indholdshåndteringssystem.
Langt de fleste hjemmesider den dag i dag, er baseret på et CMS – der gør det nemt og enkelt for websiteredaktører at redigere, tilrette og publicere indhold. Blandt de mest populære CMS finder man WordPress, Joomla, Typo3, Drupal og Shopify. Hvert eneste CMS kommer med sine fordele og ulemper ift. SEO.
Her finder du artikler der forklarer dig, hvordan du sikrer dit CMS, således at du kan opnå optimal trafiktilgang, fra Google og de andre søgemaskiner.
7 SEO-myter
I denne lille artikel, prøver jeg at tage livet af 7 gensidige SEO-myter, som bare ikke vil dø. Vi kommer blandt andet rundt om META-Keywords, søgeord i beskrivelser, header tags og XML-sitemaps. 1. Du får forbedret dine placeringer ved at tilføje meget nyt indhold...
Joomla 1.5 duplicate content killer plugin
Mange CMS-systemer har den svaghed at der skabes flere stier til samme indhold, i nogle systemer som i Joomla CMS kan alle artikler tilgås fra hver eneste kategori. Men når der ingen links er til disse sider, indekseres de normalt ikke. Der skal dog ikke mere end et...
Forfatterskab i Google – Sådan bruger du rel=”author”
Google kører lige nu en pilot testperiode, hvor de tester rel attributten ”author”. Attributten benyttes til at tilkendegive indhold du har skrevet på forskellige platforme og dette gøres igennem en kombination af din Google profil og din blog/hjemmeside. Formålet med...
Søgemaskineoptimering af Joomla CMS
Der findes en stor mængde gennemgange af søgemaskineoptimering af Wordpress blogs, men der findes rigtigt mange andre spændende Open Source CMS derude, et af dem er Joomla CMS og det fortjener også en gennemgang. Joomla CMS er OpenSource og endda et meget populært af...